رویترز گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مراسم فارغ التحصیلی در آکادمی ملی اف بی آی از افزایش خشونت های مسلحانه در کشورش ابزار نگرانی کرد.

ترامپ گفت: در دو سال اخیر، آمریکا شاهد افزایش فاجعه بار تبهکاری های خشونت بار است. در دو هزار و پانزده و شانزده، شاهد افزایش پیاپی کشتار در حدود نیم قرن اخیر بودیم. به آنچه در شیکاگو روی می دهد نگاه کنید، در این شهر چه خبر است؟ برای دومین سال پیاپی، هر سه ساعت یک نفر در شیکاگو هدف گلوله قرار می گیرد. در بالتیمور در شمال پایتخت کشورمان، به طور متوسط هر روز یک نفر به قتل می رسد. از ادارات پلیس بیش از اندازه کار کشیده می شود، بودجه اندکی در اختیار دارند و غیر از من، کسی تقدیری در خور از آنان نمی کند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: سال گذشته، هر دقیقه یک بار در این کشور نیروهای پلیس هدف حمله قرار گرفته اند و در دو هزار و شانزده، بیش از صد و چهل افسر پلیس جان خود را در هنگام ادای وظیفه از دست داده اند. ما باور داریم تبهکارانی که نیروهای پلیس ما را می کشند، باید با مجازات اعدام روبرو شوند.

ترامپ گفت: هر کودک آمریکایی حق دارد در جامعه ای امن بزرگ شود نه اینکه نگران گلوله هایی باشد که ممکن است از پنجره ها بیایند یا تبهکارانی که در گوشه و کنار خیابان ها جوانان را به خدمت خود در آورند. به عنوان رئیس جمهور، وظیفه من حفاظت از جان مردم و تامین امنیت آنان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.