متن بیانیه حزب اتحاد ملت به شرح زیر است:

به نام خدا

شناسایی شهر اشغالی قدس شریف به مثابه بخشی از خاک و پایتخت رژیم اسراییل از سوی دولت افراطی ترامپ، برخلاف قواعد شناخته‌شده بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین توافقات، تعهدات و تکالیف بین‌المللی کشور آمریکا است.

انضمام یک طرفه سرزمین دیگر کشور‌ها و ملت‌ها تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند امری قانونی و مشروع تلقی شود. از این‌رو بیانیه دولت فعلی آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند تغییری در وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس شریف ایجاد کند.

خشم و خروشی که این تصمیم مستکبرانه در جهان اسلام و ملت‌های بیدار و آزادیخواه جهان برانگیخت و امواج اعتراض و انتفاضه ملت فلسطین را بار دیگر بیدار کرد و نیز واکنش سایر اعضای دائمی شورای امنیت، قاطبه اعضای سازمان ملل، دولت‌های اسلامی و عرب نیز بر این امر صحه می‌گذارد که اقدام آقای ترامپ نمی‌تواند واجد تغییرات حقوقی و عملی در تغییر وضعیت قدس شریف و اماکن مقدسه آن باشد.

در کمال تاسف باید گفت که وضعیت غم‌انگیز منطقه خاورمیانه زمینه‌ساز آن شده است که دولت ترامپ و هم پیمانان صهیونیست آن در داخل آمریکا و رژیم صهیونیستی اوضاع را برای اجرایی نمودن مصوبه سال ۱۹۹۵ گنگره آمریکا مناسب دیده و در مسیر عملی نمودن آرزوهای دیرینه اشغالگران در ضمیمه نمودن سرزمین‌های اشغالی جدید گامی دیگر بردارند.

در واقع مشوق اصلی آن‌ها، رفتار و سیاست‌های برخی از دول تاثیرگذار منطقه است که با کوبیدن بر طبل نزاع‌های منطقه‌ای و منحرف نمودن توجهات مردم منطقه و ملت‌های مسلمان از مسایل مشترک و تهدیدات واقعی به سمت ایران هراسی و قرار دادن جمهوری اسلامی ایران به عنوان تهدید دولت‌های منطقه به جای تهدید مشترک اسراییل بوده‌است.

جاه‌‌‌طلبی‌ها، سیاست سرکوب و مقابله با مطالبات مردم، مقاومت در برابر دموکراسی‌خواهی، حمایت فرصت‌طلبانه از جنگ‌های نیابتی، فرقه‌ای و طایفی، طرح مواضع و اعمال رفتار و رویکرد‌های تفرقه انگیز حکومت‌ها و رهبران حاکم بر منطقه، حاصلی جز توسعه‌طلبی اسراییل و تحکیم سلطه سیاسی و حضور نظامی هر چه بیشتر آمریکا بر منطقه نداشته است. حضوری که پشتیبان و تضمین کننده امنیت اشغال‌گران قدس است.

از جمله می‌توان انضمام شهر اشغالی قدس شریف و دیگر سرزمین‌های اشغالی به اسراییل و نادیده گرفته شدن همه توافقات و معاهدات و قطع نامه‌های پیشین شورای امنیت در قبال مساله فلسطین را ما به‌ازای تلاش جهت کسب حمایت آمریکا از سیاست‌ها و رفتار نابخردانه دست‌اندرکاران حال حاضر عربستان سعودی در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران دانست. وضعیتی که اگر معالجه و از سوی طرفین پایانی بر آن نهاده نشود می‌تواند پیامد‌های به مراتب جبران ناپذیرتری برای همه کشور‌های منطقه و از جمله حامیان آن داشته باشد.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با صدای بلند این اقدام دولت ترامپ را محکوم نموده و بر تعلق همیشگی قدس شریف و بیت‌المقدس به کشور و ملت فلسطین تاکید می‌کند. این شهر به عنوان پایتخت ابدی کشور فلسطین شناخته شده و باقی خواهد ماند. هم‌چنین با تکیه بر حق تردیدناپذیر و به رسمیت شناخته شده فلسطینیان، از مبارزه مشروع مردم و دولت و نیرو‌های مقاومت فلسطینی در جهت استیفای حقوق و سرزمین های از دست رفته خویش و اعاده استقلال و حق حاکمیت ملی حمایت می‌نماید.

ما همه دولت‌های منطقه را به اتحاد و کنارگذاشتن اختلافات خویش در مقطع زمانی فعلی دعوت نموده، مشتاقانه منتظر هستیم دولت جمهوری اسلامی ایران در این امر مهم اسلامی ابتکار عمل را به دست گرفته و در امر احیای اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی و ملت‌های منطقه پیشگام باشد. همچنین امیدواریم سایر دولت‌های منطقه نیز از این امر استقبال نموده و با تاکید بر اشتراکات به جای اختلافات و کنار گذاشتن سیاست‌های تفرقه‌انگیز، سیاست‌ها و اقدامات دولت فعلی آمریکا را عملا ناکام گذارده و به جهانیان ثابت نمایند که ملل منطقه و مسلمان در هیچ شرایطی تداوم اشغال فلسطین را به‌رسمیت نخواهند شناخت و شهر قدس و بیت المقدس -قبله اول مسلمین- را جزئی جدایی‌ناپذیر از خاک فلسطین و پایتخت همیشگی آن دانسته و همواره حامی و در کنار ملت مظلوم فلسطینی بوده و خواهند بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.