در این راستا سایت ایران پیپر با استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اساتید مطرح اقدام به راه‌اندازی یک پایگاه جامع به‌منظور دسترسی به تمام پایگاه‌های علمی و معتبر کرد که توانست در مدت‌زمان کوتاهی نظر بسیاری از اساتید و پژوهشگران دانشگاهی را به خود جلب کند.

در حال حاضر ایران پیپر با بیش از ۱۲ دانشگاه بزرگ کشور قرارداد همکاری دارد و دسترسی اساتید و پژوهشگران این مراکز به پایگاه IranPaper.ir رایگان است. در مدت‌زمان حدود ۲ سال که پایگاه ایران پیپر تأسیس‌شده بیش از دو میلیون دانلود مقاله معتبر ISI از این سایت صورت گرفته است.

نحوه دریافت مقالات ISI از پایگاه ایران پیپر

یکی از امکانات سایت ایران پیپر دانلود خودکار مقالات است. برای این کار یک قسمت باعنوان "لینک مقاله، فصل کتاب یا "DOI وجود دارد که می‌توان لینک مقاله موردنظر را در این قسمت وارد کرد و بعد از زدن گزینه بررسی پس از چند لحظه مقاله موردنظر شما به‌صورت خودکار دانلود خواهد شد.

در سایت IranPaper امکان جستجوی مقاله‌های ISI از دو پایگاه قوی Scopus و CrossRef نیز فراهم‌شده که برای این کار می‌توان از قسمت "جستجوی مقاله" استفاده کرد و بعد از واردکردن کلمات کلیدی موردنظر، مقاله را پیداکرده و به‌راحتی دانلود کرد.

سایت ایران پیپر به‌منظور دسترسی بیشتر به دیتابیس‌های علمی اقدام به راه‌اندازی بخش دسترسی مستقیم به بیش از ۵۰۰ پایگاه معتبر علمی و آموزشی را فراهم کرده که می‌توان بدون واسطه و به‌صورت آنلاین از این پایگاه‌ها استفاده کرد.

با استفاده از این قسمت می‌توان به پایگاه‌های علمی و آموزشی بسیار مهمی مانند اسکوپوس، اشپرینگر، IEEE، ساینسدایرکت، پایگاه‌های کتاب‌شناسی، پایگاه‌های ارائه‌کننده ویدیوهای آموزشی آنلاین و پایگاه‌های مهم پزشکی دسترسی کامل داشت.

منبع بزرگ دانلود کتاب‌های بین‌المللی و لاتین در ایران

یکی دیگر از بخش‌های مهم سایت ایران پیپر دسترسی کامل به کتاب‌های لاتین و جدید است. تا به امروز بیش از ۵.۷ میلیون نسخه کتاب از سایت ایران پیپر در دسترس قرارگرفته که حدود ۲ میلیون آن رایگان و مابقی با اختصاص حداقل ۹۰ درصد تخفیف در اختیار دانشجویان و پژوهشگران قرار می‌گیرد.

اگر کتابی را نتوانید در پایگاه ایران پیپر پیدا کنید کافی است نام آن را به کارشناسان سایت اطلاع دهید تا در کوتاه‌ترین زمان لینک دانلود آن در اختیار شما قرار داده شود. سایت ایران پیپر به ۹۹ درصد کتاب‌هایی که نسخه الکترونیکی دارند دسترسی داشته و شما می‌توانید کتاب‌های مهم سایت‌هایی نظیر amazon و google play را باقیمت بسیار پایین تهیه کنید.

برای دانلود کتاب از قسمت "جستجوی کتاب" اقدام کنید. کافی است نام کتاب و یا شناسه ISBN کتاب را وارد کنید. در صورتی که امکان دانلود رایگان کتاب وجود داشت، می‌توانید با ثبت نام در سایت آن را دریافت کنید و در غیر این صورت نسخه غیر رایگان کتاب را باقیمت مناسب تهیه کنید. اگر کتاب موردنظر شما موجود نبود کافی است که سفارش آفلاین دهید تا در کوتاه‌ترین زمان کتاب موردنظر تهیه شود.

علاوه بر خدمات ذکرشده ایران پیپر خدمات دیگری مانند امکان جستجو و دانلود پایان‌نامه‌های مختلف از پایگاه‌های معتبر دنیا، دسترسی به بیش از ۸۰ پایگاه دانلود استانداردهای صنعتی، دسترسی به بیش از ۷۰ میلیون پتنت، ثبت و درخواست بررسی سرقت ادبی و علمی، دسترسی به پایگاه غلط‌یابی املایی و گرامی آنلاین و درنهایت امکان ثبت درخواست جهت دسترسی و دانلود هر نوع سند علمی را فراهم کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.