شهادت دو فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها در غزه/ ۲۶۳ فلسطینی در جمعه خشم زخمی شدند

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، این دو جوان فلسطینی در شرق شهر غزه به شهادت رسیده است.

با شهادت این دو جوان فلسطینی، تا این لحظه شمار شهدای امروز تظاهرات خشم مردم فلسطین به سه نفر رسیده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی پیش تر نیز با شلیک گلوله به سمت یک جوان در نزدیکی دیوار امنیتی بیت ایل در شمال البیره، وی را به شهادت رساند.

در همین حال منابع خبری گزارش دادند، شمار زخمی های تظاهرات امروز در کرانه باختری به ۲۶۳ نفر رسیده است.

پلیس صهیونیستی همچنین شماری زیادی از تظاهرات کنندگان را دستگیر و روانه زندان کرده است.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد از ابتدای هفته گذشته در مخالفت با تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تاکنون بیش از دو هزار فلسطینی زخمی شده اند .

این بیانیه حاکی است شمار زخمی ها در کرانه باختری از جمله شهر قدس بالغ بر دو هزار ۴۶۸ نفر است که ۵۱۴ نفر آنها به بیمارستان منتقل شدند که ۳۰۱ نفر آنها در نوار غزه هستند.

بر اساس این بیانیه، ۱۵۲ نفر با شلیک گلوله صهیونیست ها در کرانه باختری و۱۱۱ نفر در نوار غزه زخمی شده اند این در حالی است که بقیه موارد بر اثر استنشاق گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی یا پرتاب شدن یا زیر گرفتن زخمی شده اند.

درگیری های امروز جمعه نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان پس از برگزاری نماز جمعه و راهپیمایی گسترده آنها در اردوگاه قلندیا در شهر قدس دهها زخمی به جا گذاشت.

گروه های فلسطینی امروز جمعه را روز خشم فلسطینیان در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس نامیدند.

تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل که در ۶ دسامبر ۱۰ آذر اعلام شد با مخالفت جهانی مواجه شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.