ال پاییس افزود، توپ تصمیم گیری در خصوص توافق هسته ای ایران به زمین «دونالد ترامپ» بازگشته است و نمایندگان کنگره مهلت تعیین شده در مورد اینکه آیا تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال می‌ کنند یا خیر را نادیده گرفتند و در نهایت توافق امضا شده میان تهران و شش قدرت جهان دست نخورده است .

این روزنامه نوشت: ترامپ که با عدم تایید پایبندی ایران به این توافق در 13 اکتبر، (21مهر) توپ را به زمین کنگره انداخته بود حالا با عدم واکنش کنگره به این موضوع، خودش باید در ژانویه آینده در این زمینه تصمیم گیری کند.

این روزنامه با اشاره به تهدید ترامپ مبنی بر اینکه اگر دولت قادر به دستیابی به یک راه حل با کنگره و متحدان نشود، در این صورت توافق پایان خواهد یافت، به نقل از «احمد مجیدیار» کارشناس ایران در موسسه خاورمیانه (اندیشکده ای در واشنگتن )، نوشت، فکر نمی‌ کند که ترامپ در 13 ژانویه(23دی) هنگامی که باید در مورد حفظ یا تعلیق تحریم ها علیه تهران تصمیم بگیرد، دست به چنین اقدامی بزند.

مجیدیار در گفت و گو با ال پاییس ادامه داد: دولت آمریکا همچنان به همکاری خود با کنگره برای طراحی‌ یک قانون جدید در دراز مدت که برخی‌ از نگرانی‌ هایشان را رفع کند ادامه خواهد داد ، بدون اینکه موجب نابودی برجام شود .

این روزنامه افزود :«باب کوکر» رئیس کمیته روابط خارجی‌ مجلس سنا نیز گفته بود که در حال مذاکره با رهبران دموکرات برای رسیدن به یک راه حل است اما مهم است که این امر با توافق شرکای اروپایی انجام شود.

ال پاییس تصریح کرد: دیگر امضا کنندگان توافق هسته ای، خروج از آن را به شدت رد کرده و در مورد عواقب آن هشدار داده ا‌ند .با اینحال ، ترامپ نشان داده که برای عمل به وعده های خود در خروج از پیمان آب و هوای پاریس یا به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتختی اسراییل ، هیچ تردیدی در شکستن قوانین و جدا شدن از متحدان خود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.