به نوشته پایگاه خبری معا، وی افزود: مردم فلسطین در راس هرم برای شکستن توطئه های دشمنان ضدفلسطین هستند و فلسطین و قدس طی این ۸ روز بار دیگر به مسأله اول و قطب‌نمای امت اسلام تبدیل و جرقه‌های انتفاضه زده شد.

وی در خصوص تصمیم ترامپ درباره قدس تاکید کرد: تصمیم ترامپ را برای اولین و آخرین بار ناکام خواهیم گذاشت.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: اکنون جایگاه بین‌المللی آمریکا و رژیم صهیونیستی دچار تزلزل شده و اینها دیگر جایگاه قبلی خود را ندارند.

هنیه افزود:در تمام سطوح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دو هدف را دنبال می کنیم نخست: مجبور کردن دولت آمریکا برای عقب‌نشینی از تصمیمش علیه قدس و دوم: عدم تغییر هویت قدس و تقدیم نکردن آن به رژیم اشغالگر.

وی افزود:اصلا اسرائیلی وجود ندارد که بخواهد قدس به عنوان پایتخت آن معرفی شود.

هنیه با بیان اینکه تصمیم دولت آمریکا علیه قدس کمتر از بیانیه بالفور انگلیس نیست افزود:ما هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت.

رئیس دفتر سیاسی حماس بیان داشت:تحقق وحدت ملی فلسطین، ایجاد ائتلاف های منطقه ای و ادامه راه انتفاضه فلسطین سه راه مقابله با تصمیم ترامپ و ادعای او درباره معامله بزرگ قرن است.

هنیه با بیان اینکه امت عربی و اسلامی باید اختلافات خود را به خاطر فلسطین و قدس کنار بگذارند افزود:باید تمام جمعه‌ها در پایتخت‌های کشورهای مختلف تظاهرات در اعتراض به این تصمیم ترامپ و در حمایت از قدس برگزار شود تا زمانی که واشنگتن تصمیم مذکور را لغو کند. 

وی در ادامه گفت: تصمیم ترامپ مجموعه پیروزیها را برای مردم فلسطین رقم زده و شعله آتش انتفاضه را در خیابان های قدس ، کرانه باختری، نوارغزه و سرزمین های ۱۹۴۸ روشن کرد.

هزاران نفر از مردم فلسطین امروز با تجمع گسترده در میدان الکتیبه نوار غزه سی امین سال تاسیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را جشن گرفتند.

این مراسم عظیم در حالی برگزار می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه پانزدهم آذرماه اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.

این تصمیم با مخالفت مردم در کشورهای مسلمان و غیر مسلمان دنیا مواجه شده است .

سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی هم در نشست روز چهارشنبه خود در استانبول ترکیه با این تصمیم مخالفت کرده و قدس را جزء جدایی ناپذیر کشور فلسطین دانستند .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.