امیر خجسته درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از پرونده بنیاد شهید گفت: این پرونده به شعبه ۷ دادسرای کارکنان دولت ارجاع داده شده است و ما در مجلس دهم با آقای لاریجانی صحبت کردیم. من ۳۰ هزار سند خدمت ایشان نشان داده‌ام و سپس نزد آقای آملی لاریجانی رفتیم که در نهایت به آقای دولت‌آبادی، دادستان تهران، دستوراتی دادند و تعدادی هم دستگیر شدند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تفحص در حال عملی شدن است و من چه در مجلس باشم و چه نباشم این موضوع را پیگیری می‌کنم تا حقوق خانواده شهدا و ایثارگران احیا شود. آن‌ها خیلی بی‌انصاف هستند که اموال یتیم و صغیر را که جزو خانواده شهدا و جانبازان هستند، این گونه سرقت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این بهترین تحقیق و تفحصی بود که در مجلس صورت گرفت و جواب داد. فقط در یک فقره، ۵۰۰ میلیارد تومان از صرافی بانک دی اختلاس شده و به دبی منتقل شده بود اما ما ایستادگی کردیم تا این مبلغ برگشت داده شد. تاکنون کدام تحقیق و تفحص توانسته پولی را به بیت‌المال باز گرداند؟

خجسته ادامه داد: هتل سفید، کنار بندر انزلی از دست رفته بود اما ما آن را بازگرداندیم این هتل الان ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

عضو کمیسیون شوراها افزود: وام‌های کلانی که از این مجموعه صادر شده از رقم ۱۰۰ میلیارد تا ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. ۳۱ نفر مفسد اقتصادی در بانک‌های دیگر هم دست برده بودند و  وثایق مشکوک‌الوصول و غیرقابل وصول نیز داشتند و اصلا معلوم نیست این پول‌ها برگردد یا خیر.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.