علی اکبر ولایتی در آیین تودیع  و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که دانشگاه‌ها امروزه باید مسئله محور عمل کنند، گفت: توجه به حل مسائل برای دانشگاه ها از ضروریات است و از تبریز و دانشگاه آزاد آن انتظار بیشتری داریم به طوری که این دانشگاه الگویی برای دیگر دانشگاه ها باشد. 

  وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی غیردولتی و غیر خصوصی است که امیدواریم بتواند عرصه نوینی را در بین مراکز دانشگاهی باشد. 

  وی با بیان این که باید با تدبیر و اندیشه برای شرایط کنونی و مشکلات تلاش کرد، افزود: دست ما بازتر از دانشگاه های دولتی است، چرا که در جمع محدودتری تصمیم گیری می شود و باید توجه داشت که واحدی از دانشگاه تعطیل نشود. 

ولایتی با تاکید بر این که ترکیه از لحاظ علمی عقب تر از ایران هست، خاطر نشان کرد: ایرانی ها به جای این که به ترکیه برای ادامه تحصیل بروند، می توانند در دانشگاه های ایران و تبریز مشغول تحصیل شوند. 

  

ولایتی در بخشی دیگر از سخنان خود به شهر دانشگاهی تبریز در زمان های گذشته اشاره کرد و افزود: "ربع رشیدی"  شهر دانشگاهی در تبریز بود که با ۶۰۰ دانشجو توسط خواجه رشید الدین فضل الله همدانی فعالیت می کرد و همانند آن " جندی شاپور" و البته نه به این کیفیت، به تربیت دانشجو می پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.