احد وظیفه در گفت و گویی گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی طی سه روز آینده بیشتر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم است که بر این اساس برای شهرهای صنعتی و پر جمعیت به علت انباشت تدریجی آلاینده‌های جوی، کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز (۲۱ آذر) در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد، تصریح کرد: فردا (۲۲ آذر) در برخی مناطق شمالی شمال شرق کشور افزایش ابر و بارش پراکنده اتفاق می‌افتد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر روز پنج شنبه (۲۳ آذر) سامانه بارشی از سمت جنوب غرب کشور وارد می‌شود که بر این اساس بتدریج برای استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب، زاگرس مرکزی وجنوبی ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش نسبتا شدید باد و در ارتفاعات بارش برف و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه طی سه روز آینده با توجه به ماندگاری هوای سرد در مناطق شمال شرقی کشور، کاهش دما در این مناطق محسوس است، گفت: امروز در برخی مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد که در برخی ساعت همراه با گرد و خاک است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز و اوایل شب روز پنج شنبه (۲۳ آذر) خلیج فارس به ویژه مناطق شرقی مواج است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ آذر) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۳ آذر) نیز با همان شرایط جوی و با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.