آلکساندر بورتنیکوف رئیس کمیته ضدتروریستی و رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه گفت: ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه یک گروه خرابکار را که قصد انجام عملیات تروریستی در دوره کارزار انتخابات ریاست جمهوری داشتند، شناسایی و متلاشی کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز سه شنبه به نقل از بورتنیکوف نوشت: گروه تروریست ها متشکل از چند نفر از اتباع یک کشور آسیایی مرکزی روز گذشته در منطقه ای در استان مسکو در دام نیروهای امنیتی افتادند. 

وی افزود: از خانه این افراد مقادیری مواد منفجره و سلاح گرم و مهمات به دست آمد، سازمان امنیت فدرال همچنین یک مرکز تولید مواد منفجره متعلق به این گروه را کشف کرد.

رقابت های انتخابات ریاست جمهوری روسیه هنوز آغاز نشده و انتظار می رود مطابق قانون، شورای فدراسیون آن را اعلام کند. 

بورتنیکوف در ادامه سخنان خود گفت: سازمان های امنیتی روسیه از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۵۶ کانون تروریستی در سطح روسیه را شناسایی و مانع فعالیت تروریست های عضو این کانون ها شدند. 

وی افزود: سازمان امنیت فدرال روسیه در این مدت ۷۸ تروریست و افراد همدست آنها را کشته و بیش از یکهزار تبهکار تروریست دستگیر شدند.

رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه همچنین گفت: در یک سال اخیر همچنین از ورود ۱۷ هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی مظنون به انجام فعالیت های تروریستی به روسیه جلوگیری شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.