المیادین  گزارش داد سید حسن نصرالله که از طریق ویدیو کنفرانس برای حاضران در تجمع باشکوه مردمی در منطقه ضاحیه بیروت سخن می گفت، ( این تجمع با فراخوان دبیر کل حزب الله جهت حمایت از قدس شریف و محکوم کردن اقدام رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به قدس اشغالی برگزار شد) ضمن تشکر از حضور انبوه مردم در این راهپیمایی و اعلام همبستگی قابل توجه مردم با فلسطین تصریح کرد، شما اهل مقاومت و وفاداری هستید، شما همواره از کسانی بوده و هستید که در چنین میادینی حضور باشکوه دارند در نتیجه خطاب به شما، شریف ترین، عظیم ترین و پاک ترین مردم درود می فرستم.

دبیر کل حزب الله در میان واکنش های حماسی مردم به سخنانش تاکید کرد، شمایید که هفته های قبل در همین میدان با آقای خود ابا عبدالله الحسین علیه السلام از پایبندی تان به فلسطین، قدس، نصرت مظلومان و دفاع از مقدسات گفتید، شما در روز عاشورا از پایبندی خود به آن امام همام گفتید. امروز بار دیگر در برابر تجاوز آشکار آمریکایی - صهیونیستی به قدس به مقدسات اسلامی-مسیحی، تعدی علیه ملت فلسطین و علیه تمامی امت اسلام، بر مواضع و ثبات قدممان تا پیروزی یا شهادت تاکید می کنیم تا سخنانی را به گوش همه جهانیان برسانیم که هفته های قبل خطاب به امام حسین علیه السلام بیان کردیم، یعنی یا حسین ما تو را تنها نخواهیم گذاشت.

( فریاد« ما ترکتک یا حسین» جمعیت حاضر) حسین امروز فریاد مظلومان است ، حسین امروز عنوان دین آسمانی و مقدساتی است که مورد تعدی قرار گرفته اند، بار دیگر به همه شما خیر مقدم می گویم، از همه گروهها و جریان های ملی و اسلامی به ویژه به برادران وخواهرانمان در جنبش امل و به ساکنان اردوگاههای فلسطینی، خوشامد می گویم. فلسطینیانی که همچنان با سیاست اسکان در کشور سوم مخالف و از حق بازگشت به وطن خویش دفاع می کنند و فرزندان و نسل هایشان را با رویای بازگشت به سرزمین مادری تربیت می کنند. رویایی که به خواست خدا به زودی محقق خواهد شد.

با توجه به اینکه موضوع این تجمع اجازه نمی دهد به مسائل دیگر پرداخته شود به من اجازه دهید با ذکر خلاصه چند نکته، وارد عناوین اصلی شوم. در آغاز به نام همه شما به مردم فلسطین در اراضی اشغالی، در غزه، در کرانه باختری، در قدس، در اراضی هزار و نهصدو چهل و هشت، در بیت المقدس و در اطراف بیت المقدس به دلیل واکنش های تاریخی و فوری شان درود می فرستم، واکنش هایی که از ساعت های اولیه در پس از تصمیم دشمن آمریکایی بیان شد، تصمیمی که از زبان ترامپ بیان شد و بر اساس آن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شد. این ملت مقاوم، ایثارگر و ملتی که در تاریخ خود جانفشانی های متعددی داشته اند امروز با دست خالی، با سنگ، با سلاح سرد در برابر دشمن ایستاده اند تا از قدس و مقدسات امت و مقدسات تمامی مسلمانان و مسیحیان جهان دفاع کنند. درود ما بر شما باد. موضوع دوم اینکه باید از تمامی واکنش هایی که در مخالفت با این اقدام کینه توزانه آمریکا علیه قدس، علیه فلسطین و علیه کرامت امت اسلام انجام شده است تقدیر کرد.

باید از مواضع تمامی کشورها و روسای کشورها در جهان که با تصمیم ترامپ مخالفت و آن را رد کرده اند تشکر کرد. این اتفاق مهمی است و تمام ملت های عربی و اسلامی که امروز درگیر این مسئله شده اند باید بدان توجه داشته باشند. ترامپ و دولتش بر این باور بودند که اگر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند، با توجه به کبر و غرورشان، تمامی کشورهای جهان تسلیم خواهند شد و پایتخت های جهان از اروپا تا جهان عرب و اسلام، تا روسیه ، تا چین ، تا کانادا، تا آمریکای لاتین ، تا استرالیا ، به سرعت در این موضوع به آمریکا خواهند پیوست و آنچه را که واشنگتن به رسمیت شناخته است به رسمیت خواهند شناخت اما او با مخالفت جهانی روبرو شده است تا شاهد باشیم ترامپ و دولت آمریکا تنها و منزوی شدند و تنها اسرائیل، یعنی رژیم غاصب که سود اصلی این معادله با اوست بوده است؛با آمریکا همراه شد.

پس این اتفاق مهمی است که دولت های اسلامی و عربی باید آن را تحسین کنند. همچنین باید از مواضع تاریخی شخصیت های دینی اعم از اهل سنت یا شیعه، در نجف اشرف، در شهر مقدس قم، از موضع همیشگی امام خامنه ای - که سایه اش مستدام باد- از شیخ الازهر، از مراجع دینی مسیحی ، از اسقف های قبطی، از کشیش های مسیحی به ویژه از رهبران مسیحی مشرق تقدیر کرد، باید از تمامی واکنش های مردمی اعم از واکنش های رسانه ای، تحصن ها، راهپیمایی ها، بیانیه ها و به ویژه از تظاهرات که در پایتحت ها، شهرهای مختلف جهان عرب و اسلام و دیگر مناطق جهان برگزار شد تقدیر کرد، تظاهراتی که در آن مردم خشم و غضب خود را در برابر این تجاوز آشکار و همچنین پایبندی خود را به قدس و فلسطین اعلام کرده اند.

من از تحلیلگران و پژوهشگران سیاسی، از خطبا به ویژه از آنانی که در محور ما (محور مقاومت ) جای دارند، می خواهم از کنار این واکنش ها به سادگی عبور نکنند بلکه به این واکنش ها بپردازند، ممکن است این واکنش ها کافی نباشد اما دراین مرحله از زمان، بسیار مهم، مطلوب و ضروری است به ویژه اینکه این واکنش ها پس از سالها فتنه انگیزی و تنش افروزی در جهان عرب انجام شده است، فتنه هایی که هدفش این بود تا مردم ما فلسطین و قدس را فراموش کنند و در حزن، اندوه، مصائب، جنگ ها، فتنه ها و درگیری های داخلی خود غرق شوند. امروز و پس از تمامی آنچه که بر سر منطقه ما رفته است شاهد برپایی تظاهرات مردمی هسستیم، تحصن های جمعی بر پا می شود و مردم و نخبگان به هر روشی مواضع مخالف خود را با هتک حرمت قدس به دست آمریکا اعلام و با فلسطینیان در این مسیر اعلام همبستگی می کنند و سعی می کنند یاد و نام فلسطین را احیا کنند، حمایت رسانه ای، روانی، معنوی، روحی و سیاسی از این روند از اوجب واجبات است و حتی از شیوه های اساسی برای غلبه بر سال ها دشمنی است که سالهای گذشته شاهد بوده ایم.

من خطاب به شما حاضران در تظاهرات امروز در منطقه ضاحیه، خطاب به همه آنانی که در چنین تظاهراتی در دیگر مناطق حاضر شده اند، خطاب به همه اعراب و مسلمانان در جهان اعلام می کنم، راهپمایی های امروز شما در رویارویی با این تجاوز آشکار دشمن، در بالاترین درجه اهمیت قرار دارد ، ارزش حضورتان را در این تظاهرات و تحصن ها، ارزش حضورتان را در شبکه های اجتماعی و دیگر میادین بدانید، زیرا برداشت ها این بود که شما فراموشکار شده،از برخی اصول شانه خالی کرده و خسته شده اید.

وی ادامه داد: این حضور مردمی حمایت معنوی قابل توجهی از مبارزان و مقاومان و حتی حمایت از آنانی است که در میادین نبرد در گیر جنگند. ما در جنگ سال دو هزار و شش این تجربه را داشته ایم. برادران ما در غزه در جنگ های متعددی که داشتند چنین تجربه ای را داشته اند. هر گونه تظاهرات، راهپیمانی و تحصن چه تعداد حاضرانشان زیاد باشد یا کم، در هر منطقه ای که برگزار شود موجب می شود توان و اراده ما تقویت شود و این احساس را به ما بدهد که تنها نیستیم. امروز مردم فلسطین، آنانی که در خطوط مقدم قرار دارند، نیازمند این حضور مردمی هستند. تظاهرات امروز شرایط مناسبی را برای تمامی جنبش های مقاومت فراهم می آورد. به همین منظور از همه آنانی که در چنین میادینی حضور می یابند تشکر و قدر دانی می کنیم و خواستار تداوم این حضور هستیم. این حضور خود شکلی از اشکال رویارویی با دشمن است.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش خطاب به حاضران در تجمع مردمی حمایت از قدس در منطقه ضاحیه بیروت، گفت: امروز شاهد تحرکات نفوذی ها هستیم مثل هیئت بحرینی که وارد فلسطین اشغالی شده است، این هیئت مردم و علمای بحرینی را نمایندگی نمی کند بلکه نماینده نظام ظالم بحرین است، این نظام بحرین است که چنین هیئتی را در چنین زمانی اعزام کرده و مدعی است اعضای هیئت حامل پیام پادشاه برای صلح و همزیستی است، اما همزیستی با چه کسی؟ با اشغالگران؟ با هتک کنندگان مقدسات؟ با آنانی که در پی یهودی سازی قدسند؟ با آنانی که استخوان کودکان فلسطینی را خرد می کنند؟ این خواسته مردم بحرین نیست. مردم بحرین همانانی هستند که در پاسخ به دعوت علما و رهبرانشان روز جمعه در تمامی شهرها و روستاها به خیابان ها سرازیر شدند تا همبستگی خود را با مردم فلسطین و قدس اعلام کنند اما به سوی آنان گلوله شلیک شد و با سیاست سرکوب به آنان پاسخ داده شد به گونه ای که عده ای زخمی و بسیاری بازداشت شدند.

این روند برای نظام بحرین نوعی رسوایی است، نظامی که مردمش را از برپایی تظاهرات در حمایت از فلسطین منع می کند و هم زمان هیئتی را برای بهبود روابط با دشمن غاصب اعزام می کند. می توان گفت یکی از فواید تصمیم آمریکا این بود که موجب شد خبیث از پاک تشخیص داده شود، این تشخیص تنها برای بحرین نیست بلکه در دیگر جاهای جهان اسلام و عرب و حتی دیگر مناطق جهان هم مصداق دارد. در چارچوب تحرکات مردمی، باید از دو ملتی که زیر آتش گلوله و فضای مرگ آور برای دفاع از فلسطین بپاخاسته اند به صورت ویژه یاد کرد- البته همگان در همه جا بپاخاسته اند و احترام همه آنها به جاست- اما از این دو ملت یعنی مردم فلسطین و مردم یمن باید به صورت ویژه یاد کرد. صد ها هزار یمنی ها در صنعا و صعده یعنی در دو منطقه ای که در هر ساعت از شب و روز زیر آتش بمباران متجاوزان سعودی آمریکایی قرار دارد به خیابان ها سرازیر شدند.

این اتفاق اصالت، مظلومیت و واقعیت مردم یمن را در برابر مهم ترین قضایای امت اسلام به تصویر می کشد. همچنین در چارچوب واکنش های مردمی باید بگویم ما امروز در لبنان درباره قدس، فلسطین و موضعگیری علیه تصمیم زشت ترامپ، به اجماع ملی رسیده ایم - غالبا دشوار است لبنانی ها به اجماع برسند- اما امروز همه لبنانی ها به اجماع رسیده اند و به این اجماع افتخار می کنیم.

با اعتماد به مواضعی که امروز از طرف ریاست محترم جمهوری، ریاست محترم پارلمان، فراکسیون های پارلمانی، دولت جناب آقای نخست وزیر، گروههای سیاسی مختلف و اقوام مختلف لبنانی، به ویژه سخنان متمایز وزیر امور خارجه لبنان در نشست وزیران امور خارجه عرب در قاهره،( آنجا دو نفر خطابی ویژه داشتند یعنی وزیران امور خارجه لبنان و عراق) و همچنین با تکیه بر برپایی تجمع باشکوه شما در منطقه ضاحبه بیروت، بار دیگر خطاب به مردم فلسطین از تجدید عهد و تجدید میثاقمان در همراهی با فلسطین، مردم فلسطین، قدس، ساکنان قدس، مقدسات اسلامی و مسیحی می گوییم، تفاوتی نیست که در این مسیر چه بهایی پرداخت می شود. نکته عجیب این است که عداون آمریکایی -ترامپی علیه مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس در حد فاصل دو یادبودی انجام شد که برای مسلمانان و مسیحیان عزیز و محترمند، یعنی حد فاصل میان یادبود میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و یادبود میلاد حضرت مسیح(ع). امروز شاهد انتفاضه واقعی در حوزه فکر، جان، اراده، فعالیت های میدانی و فعالیت های خیابانی مسلمانان و مسیحیان هستیم، مسلمانان و مسیحیان با قدرت در دفاع از مقدساتشان با هم همدل و همراه شده اند.

دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله لبنان افزود :« در خصوص بخش سیاسی این مسئله باید گفت ، خیلی زود نتایج و خطرات تصمیم ترامپ مشخص شد و در روز دوم دولت دشمن نشست برگزار و اعلام کرد قصد دارد 14 هزار واحد مسکونی در قدس احداث کند و اسامی عربی خیابان ها در این شهر را تغییر دهد. همه خطراتی که چند روز پیش درباره آن صحبت کرده بودم ، باید مسئولیت آن را بپذیرند. باید بدانیم این تصمیم آمریکا پیشینه و پیامدهایی دارد. زمانی که به پیشینه آن نگاه می کنیم به خوبی می فهمیم که در سالهای اخیر در منطقه ما چه رخ داده است. زمانی که از طرح آمریکایی- صهیونیستی صحبت می کنیم که برخی کشورهای منطقه ای به آن کمک کردند تا کشورها ، دولت ها ، ارتش ها و ملت های ما را ویران کنند ، ما در سال 2011 به شما این مسئله را گفتیم و امروز یادآور می شویم.

ما گفتیم که آمریکا از گروههای تروریستی- تکفیری و در صدر آنها داعش حمایت می کند، هدف واقعی آن ویرانی و تخریب جوامع ما و از بین بردن مسئله فلسطین است تا این که امروز مردم در فلسطین به فراموشی سپرده شوند و آمریکا بیاید و راه حلی را که می خواهد و بر اساس منافع صهیونیست ها است تحمیل کند. این چیزی است که امروز شاهد آن هستیم اما ناامید خواهند شد. بنابراین این تصمیم ترامپ پیشینه ای داشته است و در پی آن گام های بعدی خواهد آمد.

آمریکایی ها و همه دولت های عربی و فلسطینی ها درباره قدس خواهند گفت که (موضوع) قدس تمام شد و خارج از گفتگو است و بیایید تا سازش را کامل کنیم آن هم سازشی که مورد نظر آمریکا و اسرائیل است و به نظر می رسد مورد حمایت برخی کشورهای عربی قرار دارد و هدف آن از بین بردن آرمانهای فلسطین است و خطراتی را برای مردم فلسطین و دیگر سرزمینهای فلسطینی ، حاکمیت فلسطین و آوارگان فلسطینی خواهد داشت ، این است اهدافی که پس از این تصمیم دنبال می کنند و در چارچوب برنامه انجام می شود و حتی یک لحظه هم متوقف نخواهد شد و به این مسئله نیز محدود نمی شود و این مسئله ای مهم و خطرناک است. همه امت باید با این طرح تجاوزکارانه و خطرناک آمریکا مقابله کنند و مسئولیت آن تنها بر دوش مردم فلسطین قرار ندارد بلکه بر دوش همه قرار دارد. بله، در درجه اول این مسئولیت بر عهده فلسطینی ها قرار دارد چرا که آنها در خط مقدم هستند ، چرا که ایستادگی آنها اصل است ، چرا که مقاومت و انتفاضه آنها عامل قاطع تری است.

خواهران و برادران ، از همین جا به فلسطینی ها می گوییم اگر شما به عنوان فلسطینی ، منظورم همه گروههای فلسطینی و تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش فلسطین و ملت فلسطین در داخل و خارج است ، اگر شما تسلیم شدن برابر دیکته های آمریکایی و برخی رژیمهای عربی را رد می کردید و اگر شما هیچ طرحی را از این نوع امضا نمی کردید و اگر پافشاری می کردید که قدس پایتخت همیشگی فلسطین است و(طرح) ابودیس و ام دیس و همه خانواده های ابودیس و همه کسانی را که پشت ابودیس قرار دارند ،رد می کردید ، اگر این را رد می کردید نه ترامپ و نه هزار تا ترامپ و نه سراسر جهان و اگر همه کشورهای جهان هم جمع می شدند نمی توانستند مقدسات و قدس شما و بازگشت شما را از دستتان بگیرند.

شما اساس هر موضعی هستید. اگر بایستید جهان یا دست کم بخشی از جهان در کنار شما خواهد ایستاد اما اگر عقب نشینی کنید به همه کسانی که می خواهند برای قدس ایستادگی کنند گفته خواهد شد آیا می خواهید فلسطینی تر از فلسطینی ها باشید. آیا می خواهید پادشاه تر از پادشاه باشید. امروز ای مردم عزیز و مقاوم و بزرگ و شهید داده فلسطین ، موضع شما کلید همه مراحل تاریخی آینده است و امروز این مسئولیت بر عهده شما قرار دارد و همه ما باید در کنار شما باشیم. ای خواهران و برادران ، بر اساس آنچه ارائه شد و بر اساس نتایج این تصمیم ، می توانم امروز با صراحت بگویم حجت الهی و عقلی و منطقی پس از تصمیم ترامپ و عملکرد اخیر دولت آمریکا تمام شده است و همه کسانی که هنوز به آمریکا یا موضعی متوازن از آن دل خوش کرده بودند، دیگر بهانه ای ندارند.

حجت بر همه کسانی که به دخالت آمریکا در جهت منافع فلسطینی ها یا کشورها و ملتهای عربی علیه اسرائیل دل خوش کرده بودند، تمام شد. حجت بر همه کسانی که راه مذاکرات بی نتیجه را پیمودند تمام شده و زمان آن فرا رسیده است که همه بدانند آمریکا حامی صلح در فلسطین و منطقه نیست ، آمریکا اسرائیل را ساخت و از اسرائیل حمایت کرد ، آمریکا حامی تروریسم و اشغالگری و یهودی سازی و کوچ اجباری و سوزاندن و ویرانی و فتنه است. آمریکا داعش و گروههای تکفیری را ساخت و باید موضع یکپارچه امت برابر آمریکا در دو کلمه خلاصه شود «مرگ بر آمریکا». زمان آن رسیده است که همه بفهمند دیگر نباید به آمریکا اعتماد کرد و نباید برابر آن تسلیم شد بلکه آمریکا دشمنی است که همه باید مراقب آن باشند و همه برابر آن بایستند و آن را محکوم کنند و در همه محافل محکوم شود. دوم ، خواهران و برادران ، باید همه ملت ها ، جنبش ها ، احزاب و دولت ها و کشورها هر کسی که می پذیرد و گوش می دهد ، باید همه تلاش ها و فشارهای سیاسی و مردمی و رسانه ای بر منزوی کردن دوباره رژیم صهیونیستی متمرکز شود.

من تلاش می کنم همانطور که چند روز پیش گفتم به اهداف و نکات واقع بینانه اشاره کنم ، مهم این نیست که شعار بدهیم و سقف مطالبات را بالا ببریم ، این خوب و مناسب است از نظر بسیج مردمی و افکار عمومی و برنامه ریزی سیاسی ، اما اجازه دهید از اهداف مستقیم صحبت کنم. از مهمترین واکنش ها به تصمیم ترامپ در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و تثبیت اسرائیل در منطقه ، بازگشت به منزوی کردن این رژیم به طور کامل است و این باید از طریق فشار مردمی و در پارلمان ها و مجالس نمایندگان و در دولت ها و احزاب و پایگاهها و شبکه های اینترنتی و اجتماعی و برگزار تظاهرات و راهپیمایی ها و با همه شیوه ها صورت بگیرد. دولت ها و رژیم های عربی و اسلامی و همچنین برخی نخبگانی که تسلیم آنها شده اند و با آنها روابط را عادی کرده اند ، اولا باید فشار وارد شود تا برخی کشورهای عربی و اسلامی روابط خود را با اسرائیل قطع کنند، این باید هدف اولیه در مرحله کنونی باشد، فشار بر دولت ها تا روابط خود را قطع کنند و سفارتخانه های اسرائیل بسته شود و هر گونه تماس با اسرائیلی ها متوقف شود.

همه اشکال تماس عربی یا فلسطینی با صهیونیست ها باید متوقف شود و از هر گونه عادی سازی جلوگیری شود و تحریم اسرائیل در همه کشورهای عربی و اسلامی اجرا شود. من به ساکنان قدس و مردم مان در فلسطین می گویم هر هیئتی که برای عادی سازی نزد شما آمد از هر جایی که بودند عمامه به سر داشت ، یا شیخ عشیره بود یا هر بزرگ و کوچکی که بود ، هر کسی که به فلسطین آمد تا روابط با اسرائیل را عادی نشان دهد یا عادی سازی کند آن را اخراج کنید و با سنگ و چوب او را بزنید چرا که او نماینده ملت خود نیست و زمانی که بازگشت ، دولت او باید او را مورد بازخواست قرار دهد و اگر نکرد مردم ، او را مورد بازخواست قرار دهند. بنابراین لازم است فشار سیاسی برای منزوی کردن اسرائیل و منزوی کردن این رژیم صورت بگیرد. مهمترین اقدام را تشکیلات خود گردان با واقع بینی تمام انجام دهد.

حتی از طریق روش اداری یا تاکتیک مذاکرات ، ای برادران حتی اگر به مذاکرات چشم دوخته اید ، با جدیت به آنها بگویید ما به روند مذاکرات و سازش پایان دادیم و تا زمانی که ترامپ از این تصمیم خود بازنگردد چنین روندی در کار نخواهد بود آن وقت اگر ترامپ از تصمیم خود بازگشت و به مذاکرات بازگشتید این به خود شما مربوط است. کمترین کاری که در اینجا می توان انجام داد این است که تشکیلات خودگردان فلسطین و اتحادیه عرب و سران کشورهای همکاری اسلامی در استانبول که دو روز دیگر برگزار می شود توقف روند صلح را اعلام کنند و بگویند دیگر طرح صلح عربی روی میز قرار ندارد. باید به آمریکایی ها بگویند تمام شد دیگر هیچ چیزی روی میز قرار ندارد ، از این تصمیم بازگردید تا ما به پای میز بازگردیم. حتی از نظر سیاسی و تاکتیکی ، این منطق زور و قدرت است و منطقی موثر و مفید است ، اگر چه ما هیچ گاه به هیچ وجه به روند مذاکرات اعتقادی نداشته ایم. 

سید حسن نصرالله افزود :« سوم ، مهمترین مسئله این است که واکنش به تصمیم ترامپ انتفاضه است همانطور که سران فلسطینی خواستار آن شده اند ، نه اینکه من در لبنان این را بگویم و نه محور مقاومت و نه هیچ جای دیگر جهان نباید بر فلسطینیها دیکته کنند که چه کاری انجام دهند. فلسطینی ها همواره پیشگام و جلودار در مقاومت بودند و پیشگام رویارویی مردمی و انتفاضه بودند و همواره معلم بزرگ این مکتب بوده اند. فلسطینی ها خودشان تصمیم می گیرند که چه کاری باید انجام دهند و آنها هستند که می گویند و ما نیز با آنها تکرار می کنیم چرا که همه ما باید در کنار آنها این مسئولیت را برعهده بگیریم. امروز می خواهم بگویم مهمترین واکنش به تصمیم تجاوزکارانه ترامپ اعلام انتفاضه سوم فلسطینی در همه مناطق اشغالی فلسطین است.

این واکنشی بزرگ و واقعی است و در درجه اول مسئولیت فلسطینی ها است و همه جهان عرب و اسلام باید در کنار آنها بایستند و از آنها حمایت کنند. من امروز اعلام می کنم ما می خواهیم امروز نه فقط از طرف حزب الله بلکه از طرف همه محور مقاومت صحبت کنم و من نظرات و مواضع آنها را می دانم و با همه کشورها و ملت ها و گروهها و جنبش ها در تماس هستم. می خواهم بگویم : خواهران و برادران ، ملت فلسطین و ملت های منطقه ، امروز محور مقاومت و کشورهای محور مقاومت با وجود دردها و زخم هایی که متحمل شده است از رنج سال های گذشته پیروز و قدرتمند خارج شده است. این محور در آستانه پایان دادن به نبردهای خود در منطقه و وارد کردن شکست به همه عوامل تکفیری است که آمریکا و اسرائیل برای سرنگون کردن و سرکوب کردن آن مورد استفاده قرار داد.

امروز محور مقاومت از جمله حزب الله بازخواهد گشت تا اولویت توجه خود و صدر اولویت های خود و تمام وقت خود را بر قدس و فلسطین و بر مردم فلسطین و مقاومت فلسطین با همه گروهها و گردانهای آن متمرکز کند و به همه امید بسته ایم تا در کنار شما بایستیم با تمام ظرفیت. من امروز وحدت همه نیروهای مقاومت را خواستارم ، التیام زخم ها را پس از آنکه به این پیکر شریف (مقاومت) دردها و زخم های زیادی در طول سالهای گذشته وارد شد، خواستارم.

من از همه گروههای مقاومت در منطقه و همه کسانی که به مقاومت ایمان دارند می خواهم به هم بپیوندند و موضعی گسترده و روشن در پیش بگیرند ، همه ما باید با این متجاوزان مقابله کنیم تا قدس را بازپس بگیریم تا قدس و مسئله فلسطین را برابر تلاش ها برای از بین بردن آن حفظ کنیم. باید برای همه چیز متحد شویم و راهبردی یکپارچه برای رویارویی تدوین کنیم تا همه ما راهبردی واحد و روشن و مشخص را داشته باشیم. تا برنامه و طرح های میدانی و همکاری کاملی تدوین کنیم و تلاش ها را در این رویارویی بزرگ کامل کنیم. ما در حزب الله و در مقاومت اسلامی در لبنان به مسئولیت خود در این زمینه به طور کامل عمل خواهیم کرد. ای مردم فلسطین و ای ملتهای منطقه ، باید به خدای خود و به وعده خدای تعالی به شما اطمینان داشته باشید ، «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» اگر خدا را یاری کنید شما را یاری می کند و قدم های شما را ثابت می دارد. و خدا شما را یاری خواهد کرد و هیچ کس بر شما چیره نخواهد شد. یاری خدا با حضور ما و وحدت ما و یکپارچگی ما و انجام مسئولیتمان و پر کردن میادین و خیابانها و تخلف نکردن از وظیفه خود و نترسیدن و بازنگشتن است و در این صورت خدا ما را یاری خواهد کرد. به خدای خود اطمینان کنید ، به امت خود که می خواهند از آن نا امید شوید، اطمینان کنید.

به جنبش های مقاومت و محور مقاومت که در هر میدانی وارد شد پیروز بیرون آمد اطمینان کنید. محور مقاومت که امت را از دوران شکست ها به دوران پیروزی ها رساند. ای خواهران و برادران و ای ملت فلسطین ، با این تصمیم می خواهند پایان قدس و مسئله فلسطین را آغاز کنند.

با هم بیایید تا این تصمیم احمقانه و وحشیانه آمریکا ، آغازی برای پایان دادن به این رژیم اشغالگر برای همیشه باشد. و باید شعار ما و روش و برنامه ما «مرگ بر اسرائیل» باشد. برای همین باید تلاش کنیم این تهدید را به فرصت و این خطر را به پیروزی تبدیل کنیم و این شکست دیپلماتیک و سیاسی دولت های عربی را به پیروزی برای امت ، ملت ها ، برای فلسطین و مقدسات تبدیل کنیم. امروز و دیروز نتانیاهو از پاریس تهدیداتی را علیه لبنان و مقاومت لبنان و لبنانی ها مطرح کرد ، او می خواهد مسیر را منحرف کند و می خواهد درحال حاضر مسئله را سلاح حزب الله و موشک های حزب الله و سخن گفتن از کارخانه های ساخت موشک در لبنان قرار دهد. من امروز نمی خواهم به او پاسخ دهم ، باید مسیر و تمرکز و توجه خود را بر مسئله قدس حفظ کنیم. قدس پایتخت ابدی است. قدسی که از آن چشم پوشی نخواهیم کرد. قدسی که ملت فلسطین درباره آن می گوید و ما لبنانی ها و همه ملت های عربی و اسلامی نیز باید با ملت فلسطین بگوییم «با میلیون ها شهید به قدس می رویم».

در فضایی که می خواهند شما و مردم فلسطین و امت در یاس و نا امیدی زندگی کنند من با باور و یقین کامل ، به روشنی معادله یک به اضافه یک می شود دو ، با معادلات ، با پیروزی ها ، با قواعد نبرد ، با امکانات و توانمندیهایی که به دست آمده است ، با محور مقاومتی که بار دیگر ایستاده است ، با تحولات موجود در جهان و با اطمینان به وعده خدای متعال به شما می گویم ، تصمیم ترامپ آغازی برای پایان دادن به اسرائیل خواهد بود. انشاء الله. این موضع ما و تعهد ما برای همیشه است. ما در لبنان ، کشور مقاومت ، ملت مقاومت ، کشور شهدا ، کشور بزرگان و شرافتمندان و کشور پیروزی ها ، ما قبل سال 1940 از زمان پدران و اجدادمان با فلسطین بودیم و با فلسطین باقی ماندیم و با فلسطین باقی خواهیم ماند تا مسلمانان در مسجد الاقصی و مسیحیان در کلیسای رستاخیز نماز بگزارند و فریاد می زنیم و می گوییم فلسطین و قدس و الاقصی را رها نخواهیم کرد چرا که آنها امروز همان چیزهایی هستند که اباعبدالله الحسین علیه السلام برای آن شهید شد و همانطور که آغاز کردیم به کار خود خاتمه می دهیم و به ایشان می گوییم «ای حسین (ع) تو را رها نخواهیم کرد».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.