عبدالمنعم احریز سفیر جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر در تهران با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل امروز عصر (۲۰آذر ۹۶) دیدار و گفت‌و گو کرد.

 امیر عبداللهیان روابط سیاسی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر را رو به رشد خواند و با اشاره به تحولات منطقه و پیروزی عراق، سوریه و لبنان بر داعش و تروریستها اظهار داشت: «متأسفانه آمریکاییها به جای مبارزه جدی با تروریست‌ها، برخی از رهبران آنها را در سوریه و عراق جابجا کردند و به آنها پناه داده‌اند. رفتار آمریکا در مبارزه با تروریسم مشکوک است».

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل بر اهمیت تحولات در فلسطین تأکید و خاطر نشان کرد: رویداد اخیر و اظهارات نسنجیده ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم نامشروع صهیونیستی اقدامی خلاف حقوق بین‌الملل است هر چند افزایش وحدت میان گروه‌های فلسطینی و تنویر افکار عمومی دنیا در خصوص مسئله فلسطین را در پی داشته است.

عبدالمنعم احریز سفیر جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر از تلاش‌های موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

سفیر جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر با اشاره به اهمیت حفاظت از مرزها در همه کشورها گفت: «تأمین امنیت و مقابله با تروریسم برای همه کشورها ضروری است».

عبدالمنعم احریز بر اهمیت و ضرورت حمایت کشورها از مردم مظلوم فلسطین و تعلق قدس به فلسطین تأکید کرد.

در این دیدار گسترش هر چه بیشتر روابط و از جمله همکاری‌های پارلمانی مورد توجه قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.