تعدادی از سناتورهای کنگره آمریکا از جمله «برنی سندرز»، «کوری بوکر» و «جف مرکلی» مجددا درخواست استعفای «دونالد ترامپ» از ریاست‌جمهوری آمریکا را به دلیل اتهامات اخیر مربوط به فساد اخلاقی مطرح کردند.

بنا بر گزارش پایگاه «هیل»، این سه سناتور کنگره آمریکا پیش از این نیز درخواست کناره‌گیری ترامپ را مطرح کرده بودند اما پس از کناره‌گیری اخیر چندین قانونگذار کنگره به دلایل مشابه، درخواست خود را مجددا مطرح کرده‌اند.

برنی سندرز در برنامه «میت د پرس» گفت که ترامپ نیز باید اقدام مشابه سناتور «ال فرانکن» را انجام داده و به خاطر اتهامات فساد اخلاقی استعفا دهد.

سناتور بوکر در برنامه «وایس نیوز» گفت: «اخیرا شاهد اقدام به جا و شایسته سناتور ال فرانکن در کناره‌گیری از سمت خود به دلیل اتهامات اخلاقی بودیم. سوال من اینجاست که چرا دونالد ترامپ همین کار را انجام نمی‌دهد. اتهاماتی که علیه ترامپ مطرح است بسیار جدی‌تر است و پای زنان بیشتری نیز به میان آمده است».

بنا بر این گزارش، سناتور فرانکن به دنبال اتهامات مربوط به فساد اخلاقی سرانجام روز پنج‌شنبه از سمت خود کناره‌گیری کرد. «جان کونیرز» نماینده میشیگان نیز روز سه‌شنبه به دلایل مشابه استعفا کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.