تاگس سایتونگ گزارش داد، «داو کنین» از نمایندگان چپ گرای کنست اسرائیل درباره عواقب تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده و گفت: ما نباید این طور فرض کنیم که ترامپ وقتی از یک توافق قرن صحبت می کند خود دقیقا می داند که چه می گوید. ترامپ عاشق شعار دادن است و اغلب شعارهایش تو خالی است.

وی در ادامه راه حل دو دولتی را تنها گزینه برای حل اختلافات بین فلسطین و اسرائیل ارزیابی کرده و گفت: جامعه بین المللی باید در هر صورت نقش فعالتری در خاورمیانه ایفا کند چرا که ما درباره یک منطقه بسیار حساس (بیت المقدس) صحبت می کنیم. اگر ما موفق نشویم یک روند صلح را دنبال کنیم خطر تشدید خشونت ها ایجاد می شود. یک جنگ در خاورمیانه پتانسیل یک انفجار را دارد که برای همه دنیا عواقبی را به دنبال دارد، بنابراین باید علاقه تمام جامعه بین المللی این باشد که نفوذ بیشتری بر تحولات منطقه اعمال کرده و در این راستا تاثیر گذار باشد که راه دو دولتی شکل گیرد.

داو کنین از به رسمیت شناختن فلطسین به عنوان دولتی مستقل از طرف اروپاییان استقبال کرده و گفت: این مسئله روند راه حل دو دولتی را تقویت می کند.

این نماینده کنست اسرائیل درباره تحریم تولیدات سرزمین های اشغالی نیز گفت: جامعه بین المللی شهرکسازی های رژیم صهیونیستی را نقض کنوانسیون ژنو می داند. برای قدرت های اشغالگر استعمار مناطق فتح شده ممنوع است. بنابراین اعتراض های بین المللی علیه این شهرکسازی ها مشروع است و این هم از نظر سیاسی این گونه است چرا که شهرکسازی ها مانعی در مسیر صلح است و هم از نظر حقوقی چرا که اسرائیل با این شهرکسازی ها قوانین بین المللی را نقض می کند.

وی در ادامه ترامپ را میانجی صادق و عادلانه ای برای حل اختلافات بین فلسطین و اسرائیل ندانسته و گفت: وی تنها از سیاست نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

این نماینده کنست اسرائیل گفت: فلسطینی ها باید مبارزات خود برای آزادی و استقلال را در پیش گیرند. این باید یک مبارزه سیاسی مشروع بدون خشونت باشد.

وی دلسردی فلسطینیان از شرایط موجود را قابل درک دانسته و به این مسئله که اسرائیل اعراب را شهروندان درجه دو می داند انتقاد وارد کرد.

کنین در بخش دیگری از این گفتوگو تصریح کرد که اگر این موفقیت به دست نیاید که راه حلی برای اختلافت بین فلسطین و اسرائیل شکل گیرد بنابراین می ترسم در پایان انفجاری رخ دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.