روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" گزارش داد، "منفرد وبر"، رئیس بزرگترین فراکسیون در پارلمان اروپا به دولت انگلیس درباره در پیش گرفتن تاکتیک تاخیر در دومین مرحله از مذاکرات برگزیت هشدار داد.

وی در گفتوگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" گفت: اولین مرحله مذاکرات نشان داده است که دولت انگلیس تازه تحت فشار شدید اقتصادی حرکت کرد. بنابراین من می ترسم که در ماه های آینده لندن دوباره به عقب برگردد. این نگرانیی است که فراکسیون های دیگر در اتحادیه اروپا هم آن را دارند.

وی همچنین گفت که ما به عنوان پارلمان یک موضع واضح و آشکاری داریم. دوره گذار برای انگلیس بعد از مذاکرات خروج روندی حودکار نیست. این دوره زمانی وجود خواهد داشت که تا پایان سال آینده یک توافق خروج شکل گیرد که شرایط ما را برآورده کرده و شامل نتایج واقعی باشد.

به گزارش این روزنامه آلمانی، پارلمان اروپا طبق پیشنهادی که ارائه داده برای یک دوره انتقال حداکثر سه سال برای انگلیس موافق است. در این دوره زمانی انگلیس باید به تمام قواعد اتحادیه اروپا از جمله تصمیمات جدیدی که در این اتحادیه گرفته می شود پایبند باشد. در توافق خروج همچنین لندن باید تعهد دهد که بعد از مرحله گذار و انتقال به قوانین و سیاست های اتحادیه اروپا در زمینه های مهم و ضروری پایبند است. بعد از خروج انگلیس باید در زمینه برخی جزئیات از جمله اینکه چگونه انگلیس و اتحادیه اروپا در زمینه امنیت داخلی و خارجی و تجارت باید با هم همکاری کنند توافقاتی شکل گیرد.

پارلمان اروپا باید با توافق خروج و همچنین توافقات درباره دوره گذار انگلیس موافقت کند. اگر این اتفاق نیفتد تنها یک راه چاره باقی می ماند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند به اتفاق آراء  مذاکرات برگزیت را تمدید کنند. در این صورت باید در انتخابات اروپا در ماه می سال ۲۰۱۹ یک بار دیگر نمایندگان انگلیسی هم انتخاب شوند.

کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرده است که پیشرفت کافی با بریتانیا در مذاکرات برگزیت حاصل شده و مرحله دوم مذاکرات باید آغاز شود.

کمیسیون اروپا بیانیه خود را اوایل صبح جمعه و پس از مذاکرات سخت و طاقت فرسا بین ترزا می نخست وزیر بریتانیا و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا منتشر کرده است.

کمیسیون اروپا اعلام کرد که پیشرفت کافی در مذاکرات با بریتانیا به دست آمده و نشست رهبران اتحادیه اروپا برای ادامه مذاکره با لندن هفته آینده برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.