شبکه خبری المیادین گزارش داد، تنها چند روز پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و اعلام کرد سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل می‌شود، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند یک هیات بحرینی متشکل از ۲۴ تن وارد اراضی اشغالی شده‌اند.

این برای اولین بار است که یک هیات بحرینی به صورت علنی چنین اقدامی را در پیش می‌گیرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، هیات مذکور شامل نمایندگانی هم از اهل تسنن و هم از شیعیان بحرین بوده است.

این شبکه تلویزیونی مدعی شد: سفر هیات بحرینی سیاسی نبوده بلکه در راستای "ابلاغ پیام آشتی و گفت‌وگو میان ادیان مختلف" از سوی حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین انجام شده است.

فضل الجمری، یکی از اعضای این هیات در گفت‌وگو با تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: پادشاه بحرین با این هیات پیام صلح را به سراسر جهان اعلام کرد. شیعیان در بحرین با هیچ یک از ادیان و مذاهب دشمنی و کینه‌ای ندارند.

این شبکه تلویزیونی مدعی شد: پادشاه بحرین کمپینی تحت عنوان مخالفت با افراط گرایی را آغاز کرده که شامل بازسازی کلیساها در بحرین و انجام مقدمات برای افتتاح موزه آشتی و اختصاص سالنی به تاریخ یهود است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حمد بن عیسی لغو تحریم اسرائیل را انتخاب کرده و از این پس هر بحرینی اجازه دارد به اسرائیل بیاید.

طبق گزارش این شبکه تلویزیونی هیات مذکور قرار است چهار روز در اراضی اشغالی حضور داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.