رویترز گزارش داد، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه اجرای کامل فرمان ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور علیه اتباع شش کشور عمدتاً مسلمان را از روز جمعه آغاز کرده است.

فرمان ضد مهاجرتی ترامپ که خواستار «ارتقای امکانات و ظرفیتها برای بررسی سوابق متقاضیان روادید» در سفارتخانه ها و کنسولگریهای آمریکا در کشورهای خارجی است، به وزارتخانه های امور خارجه و امنیت داخلی آمریکا دستور داد که ورود اتباع شش کشور عمدتاً مسلمان- ایران، چاد، لیبی، سوریه، سومالی و یمن- و همچنین شهروندان ونزوئلا و کره شمالی را به خاک آمریکا محدود و ممنوع نمایند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تحت شیوه ها و رویه های جدید برای بررسی سوابق متقاضیان، هیچ روادیدی لغو نمی شود.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرد که قرار نیست این محدودیتها دائمی باشند و «در صورتی که کشورهای مذکور در جهت تضمین امنیت شهروندان آمریکایی با دولت آمریکا همکاری کنند، این ممنوعیتها برداشته می شود».

گفتنی است که «ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا» یکی از وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ در جریان رقابتهای انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا بود که در نخستین هفته فعالیت وی در کاخ سفید، در قالب این فرمان ضد مهاجرتی صادر شد.

در همین راستا چهار روز پیش دیوان عالی آمریکا دستور اجرای کامل این فرمان ضد مهاجرتی را به موازات رسیدگی دادگاههای آمریکا به دادخواستهای تجدیدنظر صادر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.