به گزارش وستی، سرگئی ریباکوف افزود: روسیه و ایالات متحده آمریکا در روابط خود ممکن است وارد دوره‌ای شبیه به جنگ سرد شوند.

وی گفت: اوکراین موضوع اصلی گفتگوهای بین وزرای خارجه فدراسیون روسیه و آمریکا درحاشیه جلسه وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا (7-8 دسامبر) در وین خواهد بود.

معاون وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: مسکو نگران وضعیت اوکراین است و مقامات کی‌یف مسیری را به سوی "بازنگری کلی" موافقتنامه‌های مینسک در پیش گرفته‌اند، توافقنامه مینسک به عنوان تنها راه برای غلبه بر این مناقشات از نظر ماست، این اقدامات از سوی روسیه غیر قابل قبول است.

وی موضوع دیگر قابل بررسی میان وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در این نشست را بحران کره شمالی خواند و گفت: وضعیت این منطقه همانند لبه پرتگاهی است که بیش از لفاظی‌های جنگ طلبانه واشنتگن علیه پیونگ یانگ، رزمایش‌های نظامی کره جنوبی و آمریکا به این تنش دامن زده است.

این مقام روس تنها راه حل بحران شبه جزیره کره را گفتگوهای سیاسی دانست و خواستار اقداماتی برای جلوگیری از رفتارهای تحریک آمیز و توقف سخنانی همچون نابودی کره شمالی از سوی برخی کشورها شد.

وی همچنین خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را ناتوانی واشنگتن ارزیابی کرد و گفت: توافقنامه با ایران امکان حل مشکل از عدم گسترش سلاحهای کشتار جمعی را از طریق مذاکرات نشان داد، اما رفتار واشنگتن در برخورد با این پرونده اکنون توسط پیونگ یانگ به دقت ارزیابی می‌شود.

ریباکوف وضعیت کشورش را در روابط با آمریکا بسیار سخت و دشوار دانست، با این حال افزود: مسکو همچنان تلاش خود را برای عادی سازی روابط با واشنگتن ادامه می‌دهد اما  بدون احترام متقابل، حرکت به سمت بهبود روابط دربحران عمیق کنونی غیرممکن است و ما وارد دوره‌ای همانند جنگ سرد می‌کند.

به گفته وی "هنوز مشخص نیست که تغییر در روابط دو کشور چه زمانی اتفاق خواهد افتاد، گفتگوهایی با واشنتگن در برخی موضوعات وجود دارد اما آمریکا از پتانسیل تعامل ما استفاده نکرده است."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.