آیت الله احمد جنتی در سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) در بوشهر با اشاره به اهمیت شناخت دشمنان و توطئه‌های آنان به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: فتنه ۸۸، مساله ساده‌ای نبود، آمریکا آن را طراحی کرده بود تا موجب براندازی نظام اسلامی شود که حماسه ۹ دی پایانی بر آن بود.

 

 رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انقلابیون باید دشمن شناس باشند، تصریح کرد: دشمن شناسی یکی از مهمترین ویژگی‌های فردی است که روحیه انقلابی دارد.

 

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند، بیان کرد: سردار سلیمانی یکی از افرادی است که با هدایت جنگ علیه داعش در عراق و سوریه، از تجزیه این سرزمین‌ها جلوگیری کرد و نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی سپاه اسلام بر کفر داشت.

 

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اهمیت حفظ وحدت در زمان حاضر تصریح کرد: مسئولیت حفظ دین و کتاب خدا و اتحاد میان مسلمانان بر عهده علما و روحانیان است؛ هر چند همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی نباید بگذارند که خدشه‌ای به این وحدت وارد شود.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: با وحدتی که میان مسلمانان وجود دارد، دشمنان نمی‌توانند توطئه شوم تفرقه افکنی خود را محقق کند.

 

وی خطاب به روحانیان گفت: باید مراقب منافقانی بود که ساکت ننشسته‌اند و می‌خواهند ریشه‌های نظام و اسلام را خشک کنند و با فضای مجازی، اخلاق، عصمت، دین و عقیده مردم را هدف قرار داده‌اند.

 

دبیر شورای نگهبان همچنین از روحانیان خواست مردم را از دسیسه‌های دشمن آگاه کنند و مواضع انقلابی و اسلامی رهبر معظم انقلاب را مد نظر داشته باشند.

 

جنتی در پایان آگاهی بخشی، بصیرت و ساده زیستی را از ویژگی‌های عالمان، عنوان کرد و گفت: با این ویژگی‌‎ها می‌توان مردم را در عمل هدایت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.