شاشی کاپور بازیگر کهنه‌کار بالیوود که بازی در بیش از ۱۰۰ فیلم را در کارنامه داشت، در بیمارستان از دنیا رفت. او علاوه بر بازیگری در سینما از چهره‌های مطرح تئاتر هندوستان بود.

کاپور از جمله بازیگران بین‌المللی بالیوود بود که در چندین اثر سینمایی محصول آمریکا و بریتانیا بازی کرده بود. از فیلم‌های او که به زبان انگلیسی ساخته شد می‌توان به فیلم «صاحبخانه»‌ در سال ۱۹۶۳ و « Shakespeare Wallah» در سال ۱۹۶۵ و «گرما و غبار»‌ در سال ۱۹۸۲ اشاره کرد.

او در بالیوود نیز آثار مشهوری را در کارنامه دارد. «دیوار»، «خدمتکار وفادار» و «صخره سیاه‌» چند نمونه از فیلم‌های بالیوودی شاشی کاپور هستند. او در هر سه فیلم کنار آمیتا باچان نقش‌آفرینی کرده است.

نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان در واکنش به درگذشت شاشی کاپور شور و اشتیاق شگرف این بازیگر را تحسین کرد و گفت: «بازیگری درخشان او برای نسل‌های متمادی در یادها خواهد ماند.»

شاشی کاپور یکی از اعضای خانواده مشهور کاپور در بالیوود و جوانترین پسر پریتویراج کاپور بازیگر قدیمی سینما و تئاتر هندوستان بود. او در ۴ سالگی گام به دنیای بازیگری گذاشت و در نمایشنامه‌ای به کارگردانی پدرش نقش‌آفرینی کرد. کاپور در دهه ۴۰ میلادی در قامت بازیگری نوجوان بر پرده سینما ظاهر شد و برای نخستین بار در سال ۱۹۶۱ نقش اول بازی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.