العربیه گزارش داد، محمد بن سلمان ۳۲ ساله در رای‌گیری که مجله تایم برای انتخاب شخصیت سال ۲۰۱۷ انجام داد، توانست ۲۴ درصد رای مثبت کسب کند. بعد از او حامیان جنبش موسوم به « # من_هم» که علیه متجاوزان جنسی و در حمایت از حقوق زنان و قربانیان این تجاوزها فعالیت می‌کنند با کسب ۶ درصد رای در جایگاه دوم قرار گرفتند.

در جایگاه سوم نیز سه کاندیدا شامل کالین کاپرنیک، بازیکن لیگ راگبی آمریکا، رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده تحقیقات ارتباط ترامپ با روسیه و گروه موسوم به دریمرز شامل مهاجرانی که به هنگام کودکی به طور غیر قانونی وارد خاک آمریکا شده‌اند، با کسب ۵ درصد رای قرار گرفتند.

با این حال در نهایت این دبیران نشریه تایمز هستند که گزینش نهایی شخصیت سال به عنوان فرد یا گروهی که توانسته در ۱۲ ماه گذشته بیشترین تاثیر را در جهان گذاشته باشند، انتخاب می‌کنند.

در سال‌های گذشته معمولا  برنده نظرسنجی مجله تایم برای شخصیت سال با فردی که نهایتا از جانب دبیران این مجله انتخاب می‌شد، متفاوت بود.

به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ نارندرا مودی نخست وزیر هند، ابتدا در نظرسنجی تایم به عنوان  شخصیت سال بیشترین آراء را کسب کرد و ما در نهایت دونالد ترامپ از سوی این نشریه انتخاب شد. در سال ۲۰۱۶ نیز سناتور برنی سندرز رقیب انتخاباتی سابق هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری در حزب دموکرات منتخب خوانندگان تایم شد، اما در نهایت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان این عنوان را به دست آورد.

محمد بن سلمان اخیرا به دلیل اصلاحات رادیکالی که در عربستان انجام داده از جمله اجرای پروژه دورنمای ۲۰۳۰ عربستان و کمپینی که به بهانه مبارزه با فساد به راه انداخت، مورد توجه قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.