مسعود کرباسیان که ۱۳ آذرماه در یک برنامه زنده تلویزیونی حضور یافته بود، اظهار کرد: تصمیم داریم تا یک ماه آتی نماد بسته‌ نداشته باشیم و برنامه داریم مشکل ۱۴ شرکتی که نماد آنها بسته است را حل کنیم. مجامع بانک‌ها در حال برگزاری است و ان‌شاءالله طی چند هفته آینده همه مجامع بانک‌ها برگزار خواهد شد.

وی درباره واگذاری اموال مازاد بانک‌ها هم گفت: واگذاری اموال مازاد بانک‌ها یک تکلیف است و کمیته ویژه زمان‌بندی واگذاری اموال مازاد ایجاد می‌شود. بانک‌ها طی سال گذشته تاکنون بیش از  ۱۵ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد خود را فروخته‌اند. بانک‌های ملی و تجارت، لیست اموال مازاد خود را داده‌اند و سپه نیز در حال نهایی‌سازی گزارش خود است. سایر بانک‌ها را نیز ملزم کرده‌ایم به سرعت گزارش دهند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: شاخص بازار سهام طی مدت اخیر توانست به قله تاریخی خود برسد. طی ۱۰۰ روز فعالیت دولت شاخص کل ۱۱ درصد رشد داشته و طی این مدت هیج نوسان جدی‌ای نداشته است.

کرباسیان گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: به عنوان وزیر اقتصاد خود را مسئول حفظ ارزش پول ملی می‌دانم و به مردم  اطمینان می‌دهم که دولت به دنبال جذب منابع مالی از محل افزایش نرخ ارز نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.