شاهدان عینی اعلام کرده اند مقام های مصری پس از پیاده شدن احمد شفیق از هواپیمای اماراتی، او را همراه با یک کاروان خودرو به خارج از فرودگاه همراهی کردند.

برخی منابع مصری ابتدا اعلام کردند: وی به هتلی در قاهره رفته است و در آنجا سکونت دارد و حتی عکس هایی از وی در یک اتاق هتل نیز منتشر شد.

منابع مصری اعلام کرده اند: دادگاه های مصری حکمی علیه شفیق صادر نکرده اند که باعث بازداشتش شود اما برخی طرفداران وی می گویند احتمال دارد برای جلوگیری از نامزدی اش در انتخابات اتهام هایی به او نسبت داده شود.

پایگاه خبری «الوطن» مصر به نقل از «امیره » دختر احمد شفیق نوشت که وی از زمانی که پدرش ابوظبی را ترک کرده است، نتوانسته تماسی با او داشته باشد و تماس ها با او از زمان خارج شدن از امارات قطع شده است.

امیره گفت:&#۳۹;او به خانه مان نرفته است، دقیقا نمی دانیم او کجاست و هیچ کس هم نمی داند او اکنون کجاست. از وقتی در ابوظبی از ما جدا شده، اصلا با ما تماس نگرفته است&#۳۹;.

دختر احمد شفیق در ادامه گفت: «دینا هدلی حسین» وکیل پدرش نیز اکنون نمی تواند با او تماس برقرار کند، او و دیگر اعضای خانواده به دلیل مدرسه رفتن کودکانشان مدتی در ابوظبی می مانند اما قطعا همگی به زودی به مصر باز می گردند.

امیره دختر احمد شفیق در مورد تصاویر منتشر شده از پدرش در یک هتل نیز گفت: من نمی دانم این تصاویر در آن هتل گرفته شده است یا نه.

وی درخصوص اینکه آیا پدرش به اجبار به قاهره بازگردانده شده است؟ نیز گفت: قرار بود او ابتدا سه هفته به مناطق مختلف برود و بعد به مصر بازگردد اما زمانی که به خانواده اطلاع داده شد او باید به مصر بازگردد، غافلگیر شدند.

امیره در خصوص عقب نشینی پدرش از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری نیز تاکید کرد که پدرش اهل عقب نشینی نیست.

ازسوی دیگر پایگاه خبری «فرانس ۲۴» نیز نوشت: خانواده و وکیل احمد شفیق در پی بی خبری از محل اقامت وی، تصمیم دارند شکایتی تنظیم کنند و تحویل دادستانی دهند و این درحالی است که وزارت خارجه مصر هرگونه دخالت در مورد بازگرداندن احمد شفیق را رد کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از «می» دختر دیگر شفیق نوشت: ما اکنون هیچ اطلاعاتی از او نداریم، اگر او به مصر و خانه برده شده ، وکیلش باید از او اطلاع داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.