آیت الله احمد جنتی روز یکشنبه در همایش ناظران انتخابات و فعالان فرهنگی اجتماعی استان بوشهر افزود: مهمترین وظیفه شورای نگهبان حفظ سلامت انتخابات است که ضمن مراقبت از آرا و سلامت انتخابات، در گزینش و صلاحیت افرادی که قرار است مسئولیت مهمی در کشور را برعهده بگیرند باید دقت لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان تاکنون به خوبی توانسته از عهده مسئولیت برآید، اضافه کرد: شورای نگهبان مستقل است و به هیچ جا وابسته نیست.

وی با اشاره به وظیفه سنگین تائید صلاحیت افراد در انتخابات مختلف افزود : شورای نگهبان تاکنون بیشترین دقت را در تائید صلاحیت افراد داشته است و تلاش کرده که حق کسی ضایع نشود.

آیت الله جنتی با تاکید بر اصلاح قانون در خصوص نام نویسی افراد برای ورود به انتخابات گفت: بررسی و تائید صلاحت شمار بسیاری از افراد در انتخابات مختلف کار بسیار سنگینی است.

وی با اشاره به نام نویسی ۱۲هزار نفر برای انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از این افراد ناشناخته هستند و کار تائید صلاحیت این افراد بسیار دشوار است.

جنتی گفت: نباید در ثبت نام برای ورود هر فردی به انتخابات باز باشد و این قانون بعنوان سیاست کلی انتخابات باید اصلاح شود.

وی در خصوص نظارت استصوابی شورای نگهبان نیز افزود: این نوع نظارت که شورای نگهبان می تواند انتخابات حوزه ای را باطل و یا تائید کند برای برخی ها قابل قبول نیست.

جنتی اضافه کرد: براساس تفسیر شورای نگهبان نظارت این شورا باید استصوابی و نه استطلاعی صرف باشد .

وی یادآور شد: کسانی که مخالف این نوع نظارت هستند اکثرا افرادی هستند که خود رد شده و نارحت اند به همین دلیل از اصل قانون ایراد می گیرند.

وی تاکید کرد: برای عملکرد هرچه بهتر ناظران دوره های آموزشی مختلفی برگزار می شود.

آیت الله جنتی با اشاره به اهمیت فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این شورا نهادی انقلابی است که هیچ وابستگی به دولت ها ندارد.

وی بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش مهمی در به صحنه آوردن مردم در مناسبت های مختلف که باعث کوری دشمن می شود، دارد.

وی تصریح کرد: انقلاب، حکومت و نظام متعلق به مردم است و مردم با میل و اراده و انگیزه اسلامی و انقلابی همواره در صحنه های مختلف حضور دارند.

جنتی با اشاره به روز نهم دی روز بصیرت گفت: نهم دی روزی تعیین کننده است و باید همواره بزرگ شمرده شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: دشمن در فتنه سال ۸۸ قصد ضربه زدن به نظام را داشت و منافقان داخلی و خارجی برای این کار برنامه ریزی کرده بودند که با لطف خدا و پایداری و حضور مردم همه توطئه ها نقش برآب شد.

وی یادآور شد: در آن شرایط حساس بعد از سخنرانی سرنوشت ساز رهبر معظم انقلاب و حضور تاریخی مردم بدون هزینه سنگین فتنه های دشمن خنثی شد.

جنتی اضافه کرد: نهم دی از معروف هاست که در آن دولت ها مطرح نبود بلکه زیربناها شامل نظام و اسلام مطرح بود.

وی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ مملکت را به آشوب کشاند تصریح کرد: امروز نیز جریانهای مخالف با اسلام، ولی فقیه و نظام مشکل دارند.

دبیرشورای نگهبان با بیان اینکه نهم دیماه فتنه دشمن را نقش برآب کرد گفت: آنچه امروز بیش از همه چیز به آن نیاز داریم وحدت و همبستگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جنتی در خصوص ستاد امربه معروف و نهی از منکر نیز گفت: برخی ها بعلت اینکه قانونی در این زمینه نبود از این فریضه حمایت نمی کردند ولی با وجود کارشکنی برخی ها که انتظار هم نداشتیم این قانون تصویب شد.

وی افزود: امربه معروف و نهی از منکر با وجود این که واجب است اما فریضه مظلومی است. 

جنتی اضافه کرد: فریضه امربه معروف و نهی از منکر مردم را به راه راست هدایت می کند تنها جنبه خیرخواهی و هدایت دارد و جلو منکرها را می گیرد و مایه ثبات و قوام احکام اسلام است. 

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکربا تاکید براینکه نباید با دشمن دوستی کرد، گفت: دوستی با دشمن از جمله آمریکا از منکرهاست.

وی با بیان اینکه آمریکا دشمن است ، گفت: آمریکا و هم پیمانانش ؛داعش و گروههای تکفیری را که به هیچ کسی رحم نمی کردند به وجود آوردند.

وی با تاکید بر دشمن شناسی تصریح کرد: دشمن همواره دشمنی می کند و دوستی نمی کند.

جنتی اقتصاد مقاومتی را از جمله معروفها معرفی کرد و گفت: در این زمینه باید به تولید داخلی اهمیت داده شود و از خرید کالاهای خارجی امتناع کرد.

دبیر شورای نگهبان با تاکید برحفظ روحیه انقلابی در جامعه افزود: روحیه انقلابی به معنی زنده و فعال بودن اسلام و حفظ این روحیه تنها مربوط به دوره اول انقلاب نیست بلکه باید همواره با این روحیه کارها را پیش برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.