تیم ملی جودوی ایران در حالی با قاسم نوری‌زاده، محد بریمانلو و جواد محجوب عازم رقابت‌های گرنداسلم توکیو در ژاپن شد که اینبار نیز جودوکاران ایران در ادامه نتایج ضعیف خود در رویدادهای بین‌المللی نتوانستند انتظارات را در حد معقول برآورده کنند.

جواد محجوب پس از ۱۵ ماه دوری از میادین، دو هفته پیش موفق شد مدال برنز گرندپری هلند را بر گردن بیاویزد اما اینبار در گرنداسلم توکیو با نمایشی ضعیف و دور از انتظار در همان مبارزه نخست مقابل حریف خود از رومانی که بهترین عنوانش در میادین رسمی پنجمی جوانان اروپا بود در یک دقیقه و ۲۴ ثانیه ضربه فنی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اما قاسم نوری‌زاده و محمد بربمانلو نمایندگان اوزان ۶۶- و ۷۳- کیلوگرم ایران طی ۹ ماه اخیر برای ششمین مرتبه در رویدادهای خارجی با نمایشی ضعیف از دور رقابت‌ها کنار رفتند و مشخص نیست محمد منصوری سرمربی تیم ملی که عملکردش طی یک سال اخیر با انتقادات زیادی روبرو شده چرا نتوانسته به لحاظ فنی تاثیر چندانی بر روی این جودوکاران داشته باشد تا ما همچنان دلخوش به برنزهای سعید ملایی و اخیرا نیز جواد مجوب بمانیم.

به نظر می رسد با توجه به ادامه نمایش ضعیف جودوکاران تیم ملی در تورنمنت های بین‌المللی، فدراسیون جودو باید نسبت به تصمیمات فنی در تیم ملی تجدید نظر کند چرا که نمایش ضعیف جودوکاران در گرنداسلم توکیو و ادامه این روند نه تنها نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت در بازی‌های آسیایی و دیگر رویدادهای رسمی باشد بلکه احتمالا باعث هدر رفتن بودجه بیت‌المال می‌شود.

قاسم نوری‌زاده نماینده وزن ۶۶- کیلوگرم ایران از اسفند سال گذشته تا به امروز به ترتیب در گرنداسلم باکو، گرندپری گرجستان، قهرمانی آسیا در هنگ کنگ، گرنداسلم ابوظبی، گرندپری هلند و گرنداسلم توکیو حضور داشته که حاصل تمامی آن حذف از تمامی این رویدادهای خارجی بوده است.

محمد بریمانلو نیز در وزن ۷۳- کیلوگرم از اسفند سال گذشته به ترتیب در گرنداسلم باکو، گرندپری گرجستان، قهرمانی آسیا در هنگ کنگ، قهرمانی جهان در مجارستان، گرنداسلم ابوظبی و گرنداسلم توکیو حاضر شده که در تمامی این رقابت‌ها از رسیدن به مدال بازمانده است.

بریمانلو  تنها در گرندپری چین که یازدهم تیرماه برگزار شد به مدال برنز رسید. او قرار بود به رقابت‌های گرندپری هلند نیز که دو هفته پیش برگزار شد اعزام شود اما بنا بر گفته رییس فدراسیون به علت عدم صدور روادید نتوانست به همراه تیم ملی عازم این مسابقات شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.