آسوشیتدپرس گزارش داد، تلاش‌های میانجیگران در سال‌های اخیر ناکام مانده است. مخالفان نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را به سوءاستفاده از مذاکرات برای وقت‌کشی متهم می‌کنند اما او می‌گوید اپوزیسیون ونزوئلا خشونت را ترجیح می‌دهند.

تنها تعداد اندکی از ونزوئلایی‌ها انتظار دارند که این مذاکرات راه به جایی ببرد؛ چرا که مخالفان مادورو از اینکه می‌بینند قدرت او پیش از کمپین احتمالی انتخابات مجدد در ۲۰۱۸ تشدید شده، ناامید شدند.

ائتلاف "اتحاد دموکراتیک" که از عزل مادورو در ماه‌ها اعتراضات خیابانی در اوایل امسال باز ماندند و نهایتا تسلیم شدند، در ابتدا به دنبال دریافت تضمینی برای برگزاری انتخابات سال آتی به صورت آزاد و منصفانه بودند.

آنها همچنین می‌خواستند یک مسیر کمک‌های انسانی خارجی برای کاستن از درد و رنج ناشی از بدترین بحران اقتصادی در تاریخ مدرن کشورشان باز شود. علاوه بر این، آنها خواستار آزادی صدها فعال زندانی و احترام به کنگره تحت رهبری اپوزیسیون شدند.

خولیو بورگس، رئیس کنگره تحت رهبری اپوزیسیون با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مواضع دو طرف در ۱۵ دسامبر نزدیکتر شود، گفت: این روندی دشوار، سنگین و سخت و مملو از بحث و رایزنی و رویارویی است.

به گفته یکی از شرکت‌کنندگان در مذاکرات، دولت و اپوزیسیون ونزوئلا هنوز روی موضوعات اساسی توافق ندارند. قدرت چانه‌زنی اپوزیسیون ونزوئلا در پی شکست شوک‌آور آنها در انتخابات فرمانداری ماه اکتبر به شدت تضعیف شد. علاوه بر این، این گروه چند حزبی دچار تفرقه شده و بیشتر گروه‌های مخالف این مذاکرات می‌گویند که دولت به این طریق زمان می‌خرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.