آسوشیتدپرس گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا یکسری توئیت شدیداللحن را درخصوص تیراندازی سال ۲۰۱۵ میلادی به کاترین استاینل منتشر کرد؛ پرونده‌ای که وی از آن در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش برای ساخت دیواری در مرز مکزیک استفاده کرده بود.

خوزه اینس گارسیا زاراته، مهاجر غیرقانونی مکزیکی روز پنجشنبه از اتهامات قتل شبه‌عمد و قتل با انگیزه قبلی تبرئه شد.

دونالد ترامپ در این توئیت‌ها نوشت: این حکم شرم‌آور است. گارسیا زاراته به خاطر مرزی که در پی اقدامات باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا حفاظت اندکی از آن می‌شد بارها و بارها به آمریکا برگشت. او همیشه مرتکب جنایت و خشونت شده و این اطلاعات در دادگاه استفاده نشدند. تبرئه او تعبیر هجوآمیز عدالت است. این دیوار را بسازید.

وی افزود: دموکرات‌ها در مقوله جرم و جنایت بسیار ضعیف هستند و آنها در انتخابات سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ میلادی بهای سنگینی را به خاطر این ضعف پرداخت خواهند کرد.

گارسیا زاراته پنج بار از آمریکا اخراج شده بود و هنگامی که از پشت به کاترین استاینل که به همراه پدرش در اسکله سانفرانسیسکو قدم می‌زد، تیراندازی کرد برای ششمین اخراج از کشور تحت تعقیب قرار داشت. گارسیا زاراته این تیراندازی را یک تصادف توصیف کرد و وکلایش گفتند که این پرونده به صورت ناعادلانه با انگیزه سیاسی تشکیل شده است.

سارا هوکابه سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری مهم است که کنگره مرزهای کشورمان را امن کند، منابع لازم از جمله نیروهای گمرک و مهاجرت بیشتر را در این زمینه اختصاص دهد، مهاجران غیرقانونی و جانی را از کشور اخراج کند و نهایتا سیاست‌های شهری را که باعث از دست رفتن جان بی‌گناهان می‌شود، متوقف کند.

این اظهارات تند ترامپ نسبت به حکم هیات منصفه در ادامه انتقادات دیرینه‌اش از قضات و احکام دادگاه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.