اکونومیک تایمز گزارش داد، وی هنگام سخنرانی در یک گردهمایی که توسط یک روزنامه هندی برگزار شد، گفت: متاسفانه در تعدادی از کشورها این اتحاد وجود ندارد. 

وی افزود: ترغیب اتحاد در میان تمام بخش های جامعه بسیار مهم است. 

مالک و رییس بنیاد اوباما که در هند به سر می برد گفت، در اولین سفر خود به دهلی نو در سال ۲۰۱۵ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، در دیدار با نارندا مودی نخست وزیر هند بر تحمل مذهبی و حق افراد در انتخاب مذهب تاکید کرد.

او گفت: مساله نابردباری مذهبی را به شکل خصوصی با مودی مطرح کرده است.

مودی یک هندوی ملی گراست که حمایت قدرتمند وی از ملی گرایان مذهبی باعث ایجاد تنش های زیادی با مسلمانان و دیگر جوامع اقلیت در کشوری شده است که پیروان مذهب هندو در آن اکثریت دارند.

وی گفت: &#۳۹;هیچ کشوری نباید بر اساس خطوط فرقه ای تقسیم بندی شود و این چیزی است که من به نخست وزیر مودی گفته ام. افراد تفاوت بین همدیگر را بسیار واضح تر می بینند و اشتراکات را نادیده می گیرند.&#۳۹;

تنش بین گروه های اقلیت و جوامع مذهبی در هند به عنوان یکی از متنوع ترین کشورهای جهان به مدت طولانی وجود داشته، اما برخی منتقدین بر این باورند که نابردباری مذهبی از زمان به روی کار آمدن دولت کنونی افزایش یافته است.

وی گفت: این اتفاق در کشوری مانند هند که در آن جامعه مسلمان موفق و یکپارچه است و خود را بخشی از هند می داند – که در بسیاری از کشورها چنین نیست – باید تقویت شود.

باراک اوباما که برای اولین بار پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود با مودی دیدار می کرد، گفت: نخست وزیر هند در حال مدرنیزه کردن کشور خود است و من روابط دوستانه ای با نارندا مودی و همچنین مان موهان سینگ نخست وزیر اسبق هند داشته و دارم.

باراک اوباما اولین رئیس جمهوری آمریکا بود که در طول دوره ریاست جمهوری خود دو بار &#۳۹;۲۰۱۰ و ۲۰۱۵&#۳۹; به هند سفر کرد.

وی پس از هند به فرانسه سفر می کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.