الجزیره گزارش داد، بر اساس این پیش‌نویس، ۸۰ تن از مجموع ۱۲۰ عضو کنیست باید هرگونه طرحی که به عقب‌نشینی از بخش و یا منطقه‌ای از نیمه شرقی قدس می‌انجامد، تایید کنند.

این پیشنویس که چند ماه قبل برای اولین بار به رای گذاشته شد با استقبال اکثر نمایندگان کنیست روبه‌رو شد.

این طرح باید در رای‌گیری‌های دوم و سوم نیز تایید شود تا به قانون تبدیل شود.

کابینه فعلی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، تندروترین کابینه در طول تاریخ این رژیم است که جریان‌های حامی شهرک‌سازی‌ در آن بسیار فعالند و از زمان ریاست دونالد ترامپ در آمریکا، بر خواسته‌های خود برای لغو طرح تشکیل دو کشور و الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی افزوده‌اند.

همزمان با تصویب این پیشنویس، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ترامپ در حال حاضر با جدیت زمان و چگونگی انتقال سفارت آمریکا در اراضی اشغالی از تل‌آویو به قدس را بررسی می‌کند.

همزمان سخنانی درباره طرح جدید آمریکا برای صلح خاورمیانه به نام "توافق قرن" مطرح است اما بسیاری از دنبال‌کنندگان مساله فلسطین نسبت به این طرح هشدار داده و تاکید دارند که هرگز به پناهندگان فلسطینی اجازه بازگشت نداده و خواستار برچیده شدن شهرک‌های موجود در کرانه باختری و قدس نخواهد شد و اجازه نخواهد داد کشور فلسطین بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ میلادی که مورد موافقت سازمان آزادی‌بخش فلسطین قرار گرفته، تشکیل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.