حسن کامران در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مدرس، اظهار کرد: شهید مدرس وقتی نماینده شد گاری داشت. برایش کالسکه آوردند، همان ماکسیمای حالا. با همان گاری هم به تهران آمد، مدرس اهل عمل بود، امروز خجالت نمی‌کشند، بعضی‌ها حتی حاضر نیستند کت و شلوارشان ایرانی باشد و یا پارچه‌اش حتی ایرانی باشد.

وی افزود: ما که دم از شهید مدرس می‌زنیم بایستی رفتار سیاسی و اقتصادی‌مان مانند او باشد. مدرس وقتی رعیت‌ها علیه خان شکایت کردند گفت حق با کشاورزان است، اهل معامله و بده و بستان نبود و اینگونه هم نبود که سوال یا تحقیق و تفحص را پس بگیرد، یا امضا نمی‌کرد و یا اگر امضا می‌کرد پای آن می‌ایستاد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین بیان کرد: امام هم به خاطر اینگونه رفتارها از مدرس تعریف می‌کرد، همین مجلس را ببینید، یک روز نمازخانه را جابجا می‌کنند و یا اقدامات دیگری را انجام می‌دهند. سفرهای خارج هم که بی‌رحمانه ادامه دارد. وقتی از مدرس حرف می‌زنیم باید رفتار و کردارمان مانند او باشد و ببینیم که چقدر به او نزدیک هستیم. ما حتی حاضر نیستیم یک سفرمان را کم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدرس صریح‌الهجه بود، گفت: بسیجی‌ها امروز همین راه را می‌روند، حاج قاسم سلیمانی هم همین‌طور.

کامران در ادامه با اشاره به مساله آب در استان اصفهان، افزود: چرا حقابه را نمی‌دهید و به داد کشاورزان نمی‌رسید. سال گذشته دیر آب پاییزه داده شد و برخی نتوانستند کشت لازم را داشته باشند. آقای روحانی در اصفهان گفت آب اصفهان در زاینده‌رود جاری می‌شود. بایستی به هر حال با مردم مشورت کنیم و حقابه آنها را بدهیم.

وی در پایان خواستار رسیدگی به حقوق بازنشسته‌های فرهنگی، نظامیان به ویژه بازنشسته‌های شرکت فولاد شد و گفت: بهتر است با مردم رو راست باشیم تا عاقبت به خیر شویم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.