علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم قرعه کشی وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سال‌های گذشته سیاست افزایش حقوق بازنشستگان را دنبال کرده است و تاکنون حقوق بیش از ۳ هزار نفر از بازنشستگان به صورت پلکانی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تاکید رئیس جمهور، مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کرده است و اگر بودجه تعیین شده کفاف بدهد این اعتبار را افزایش خواهیم داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بر این اساس حقوق بخشی از بازنشستگان در سال آینده به سقف حداقل ۲ میلیون تومان می رسد و این سیاستی است که در خصوص هر دو صندوق بازنشستگی کشوری و همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا می شود.

ربیعی تصریح کرد: در حال حاضر بازنشستگان حداقل حقوق یعنی ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت می کنند که این مبلغ با اجرای سیاست های فعلی تا ۲ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان، درصدی هم مثل سایر گروه‌ها به حقوق این افراد اضافه خواهد شد که درصد آن هنوز مشخص نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.