محمدعلی نجفی در تشریح اظهارات اخیر خود در دیدار با اهالی فرهنگ و رسانه مبنی بر اینکه تهران دارای مشکلات امنیتی است که تاکنون از آنها صحبت نشده است، گفت: این مساله در مورد شهر تهران نبود، بلکه راجع به مدیریت در شهر تهران بود و گفتم که من در مدتی که در شهرداری تهران مشغول هستم؛ در ارتباط با مسائل مالی، اقتصادی و سیاسی در شهرداری صحبت کردم، اما در مورد مسائل امنیتی و مشکلاتی که در این حیطه وجود دارد، تاکنون سخنی نگفتم و هر وقت که لازم باشد، در مورد این مساله صحبت خواهم کرد. در مجموع بحث بنده مربوط به مسائل عمومی امنیتی شهر و شهروندان نبوده و منظورم چیز دیگری بود.

 

به گزارش نامه نیوز وی همچنین با اشاره به دستور ویژه‌ای که برای اصلاح ساختار تشکیلاتی شهرداری صادر کرده است، تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات شهرداری تهران که در گذشته به آن کم پرداخته شده‌است، مساله ساختار تشکیلاتی شهرداری است، متاسفانه این ساختار از انسجام و هماهنگی لازم برخوردار نیست و بیش از حد گسترده شده است.

 

شهردار تهران با انتقاد از ساختار اداری شهرداری ادامه داد: این ساختار باید به ساختاری چابک و از نظر علمی قابل دفاع تبدیل شود، در همین راستا به معاونت برنامه‌ریزی ابلاغ کردم که این کار را در دو فازصورت دهد. فاز اول به اقدامات نسبتا فوری اختصاص دارد و فاز دوم به اقدامات اساسی مختص است تا بتوانیم با استفاده از نظر استادان دانشگاه و کارشناسان به یک ساختار نهایی برسیم و این روند احتمالا حدود یک سال زمان خواهد برد.

 

نجفی با اشاره به اینکه از معاونت برنامه‌ریزی و توسعه خواسته است؛ ظرف یک هفته برنامه خود را ارائه دهد، خاطرنشان کرد: دو بخش از شهرداری وجود دارد که باید به صورت فوری‌تر در موردش تصمیم بگیریم که یکی بخش امور بانوان و دیگری خزانه شهرداری است.

 

وی خاطرنشان کرد: بخش امور بانوان از دو جهت فوریت و اهمیت دارد، از یک سو در مجموعه بزرگ شهرداری، تعداد زیادی از همکاران ما بانوان هستند، از سوی دیگر در شهر تهران ۵۰ درصد شهروندان خانم هستند، در نتیجه باید هر چه زودتر برای خارج کردن تهران از این وضعیت مردانگی صرف فکری بکنیم، به همین دلیل خواسته‌ام که بررسی‌های لازم در این بخش صورت گرفته و ظرف یک ماه پیشنهادات ارائه شود.

 

شهردار تهران با اشاره به اینکه دومین بخش از شهرداری که نیاز به طرح فوری دارد، خزانه مرکزی است، افزود: با توجه به مشکلاتی که شهرداری از نظر درآمد و هزینه دارد، خزانه شهرداری باید از این حالت پراکندگی خارج شود. در همین راستا من درخواست کردم که در این دو مورد در عرض یک ماه طرحی برای تغییر ساختار تهیه شود.

 

او ادامه داد: شهرداری در آینده خزانه واحد مرکزی خواهد داشت؛ منتهی برای تهیه این خزانه واحد باید کار کارشناسی صورت بگیرد و برای اجرای تمام این موارد خواسته‌ام که شورای راهبردی با استفاده از نیروهای داخل و خارج از شهرداری تشکیل شود و این کار را دنبال کند. به نظر من این اقدام یکی از اساسی‌ترین کارهایی است که شهرداری تا چهار سال آینده صورت خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.