مضافا گذشت ۹ سال از مرقومه مقام معظم رهبری و عدم توانایی دولتمردان برای اجرای قانون تملک اراضی فوق که به کرات در مکاتبات دستگاه‌های مجری و نظارتی ازجمله وزارت راه و شهرسازی، استانداری، بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی به آن اشاره شده است و تاکنون هیچگونه اقدام مؤثری برای حل این مشکل انجام نشده است، اعلام می‌داریم مالکین شهرک مسکونی زیتون که عمدتا از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌باشند، ولایت مدار بوده و مطیع منویات مقام معظم رهبری می‌باشند. لیکن پس از گذشت ۳۲سال انتظار برای اجرای قوانین جاری کشور، احکام قضایی، مرقومه معظم‌له ، مالکین شهرک مسکونی زیتون خواستار تعیین تکلیف نهایی می‌باشند.»

از سال ۱۳۷۵ سازمان محیط زیست بحث معوض را مطرح می نماید لیکن تا کنون هیچ مکان قطعی برای این امر معرفی نشده است و مکاتبات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری با وزارت راه و شهرسازی و استانداری تهران و پاسخ آنان که تصویر آن به پیوست ارسال می گردد موکد این امر می باشد.

مدیر دفتر پیگیری های مردمی ضمن تشکر از پیگیری های مجدانه مجلس شورای اسلامی در خصوص احقاق حقوق مالکان اراضی شهرک زیتون گفت: از سال ۹۳ با کمک مجلس از دولتمردان خواستیم تا اراضی مورد نظر برای ارایه معوض به مالکین را اعلام نمایند.

پس از ماه ها پیگیری و ده ها مکاتبه آقایان در ابتدا ۲۷ نقطه را معرفی نمودند ولی وقتی با جدیت مالکین مبنی بر اعلام مکان و متراژ و نوع کاربری اراضی و وجود معارض صحبت به میان آمد ۲۷ نقطه به پانزده و ۱۲ و هفت و در نهایت سه نقطه تبدیل شد ان هم فقط در کلام و در اصل شرکتی در حال بررسی و مکان یابی برای این امر می باشد.( نامه استانداری به ریاست جمهوری در خصوص فعالیت های انجام شده تا کنون. پیوست)

محمد مقدم افزود: متاسفانه سال گذشته در آستانه اربعین حسینی و در آن هنگام که بخشی از ساکنین شهرک عازم کربلای معلی بودند به درخواست محیط زیست بخشی از سازه های شهرک تخریب شد و آب و برق ساکنین را قطع نمودند تا شهرک تخلیه گردد ان هم بدون اینکه برای ساکنین تمهیداتی اندیشیده شده باشد.

اکنون حدود یکسال است ساکنین شهرک بدون آب و برق روزگار می گذرانند و با اینکه مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب نمود تا به سکونت گاه ها بصورت موقت خدمات ارایه شود باز هم مسئولین امر از قوانین تبعیت نکرده و مانع ارایه خدمات به ساکنین این شهرک شده اند و این در حالی است که اهالی شهرک دچار بیماری های مختلف پوستی و عفونی گردیده اند و این خود یک تهدید برای سلامت شهر تهران است.

وی در ادامه گفت : مالکین شهرک مسکونی زیتون مطیع اوامر و منویات مقام معظم رهبری و تابع قوانین جاری کشور هستند ولی آنان بدنبال قانون هستند و قانون از آنان فراری.

طبیعتا قوانین تملک شیوه و مراحل تملک اراضی مورد نیاز دستگاه های اجرایی را به صراحت تشریح نموده است لیکن سوال اینجاست که چرا بجای شعار دادن و نشر اکاذیب که دولت زمین معوض داده و مالکین توافق نکرده اند ، روند قانونی را طی نمی کنند و آگهی تملک صادر نمی شود .

البته این آگهی یکبار در سال ۸۲ صادر شده و دستگاه صادر کننده موفق به تملک نگردید بنابر این طبق قوانین املاک واقع شده در طرح های دولتی که پس از ۵ سال دستگاه موفق به تملک نگردند مالک از تمامی حقوق مالکانه خود برخوردار خواهد بود با این حال مالکین تابع قانون هستند و بعنوان یک شهروند درخواست تعیین تکلیف نهایی را از مسئولین امر دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.