متن این بیانیه مطبوعاتی به شرح زیر است: «با غم و اندوهی عمیق، اما با قاطعیت بی‌نظیر و با وفاداری به میراث او، با میلیونها کوبایی و تمامی دوستان در جهان، امروز بزرگداشت اولین سالگرد رحلت رهبر تاریخی انقلاب کوبا، فیدل کاسترو و روس را ارج می نهیم.

فیدل، که جهان را به عنوان وطن خود می دانست، یک متفکر عمیق تاریخ بشریت و یک جنگجوی خستگی ناپذیر برای صلح و امنیت دنیا به شمار می رفت. این مطالب بیانگر نگرانی‌های عمیق او در مورد خطراتی است که ایران را به ویژه در سال های اخیر هدف قرار داده بودند. فیدل به عنوان یک مدافع مستحکم برای همبستگی، حاکمیت و استقلال ملت ایران به پا خاست. در بازتاب تفکرات وی، که به طور گسترده ای در سراسر جهان منعکس گردیده است، کسانی را که ایران را با قدرت دفاعی بزرگ خود تهدید می نمودند، متقاعد ساخت که این مردم شجاع و دارای پیشینه به خواسته‌های هیچ کشور خارجی تن در نخواهند داد. از توانایی مقاومتی دولت و ملت ایران و رهبران مذهبی آن که از انقلاب اسلامی روح الله خمینی، بنیانگذار انقلاب و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الهام گرفته بودند، مطمئن بود.

خوش بینی، انسانیت و شرافت فیدل، مبارزات دائمی وی، اعتقادش به اتحاد، موفقیت و پیروزی ایده‌ها، الهام گر میلیون ها انقلابی در کوبا و جهان می باشد.

فیدل نه تنها ایده ها ، پروژه‌ها و آثار خود را برای ما به جای گذاشت، بلکه همچنین پرچم مقاومت و پیروزی را نیز برای ما به جای گذاشته است.

بی نهایت سپاسگزاریم فیدل!

مرگ حقیقت ندارد، وقتی هنر زندگی به خوبی پایان پذیرفته باشد!

خوزه مارتی»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.