در پایان رقابت‌های چهار وزن دوم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان که در لهستان برگزار شد، مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیروگرم ایران در دیدار فینال به مصاف دزیاتیس خرامیانکوف از بلاروس رفت و در پایان قاطعانه و با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و مدال طلای جهان را بر گردن آویخت.

گلیج با کسب این مدال طلا، تنها کشتی‌گیر ایران در رقابت‌های آزاد و فرنگی بود که بر سکوی نخست جهان ایستاد.

گلیج پیش از این در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ گئورگی نوگایف از اسلواکی را مغلوب کرد وی در در دور دوم نیز واسیلی کاراس از رومانی را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد.

گلیج در دور سوم، رسول ماگومدوف از روسیه را با نتیجه ۱۰ بر ۳ پشت سر گذاشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه ۸ بر ۴ مورازی مچیدلیدزه از اوکراین را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز یونس امامی نیز در دیدار رده‌بندی به مصاف یاووز از ترکیه رفت و در پایان ۶ بر ۴ به برتری رسید و دومین مدال برنز کشتی آزاد ایران دراین رقابت‌ها را از آن خود کرد.

امامی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر یک میهایل گئورگیف از بلغارستان را مغلوب کرد وی در دور سوم با نتیجه ۱۱ بر صفر یونیزاوا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد اما در این مرحله مقابل باجرانگ قهرمان آسیا و نایب قهرمان بازی‌های آسیایی از هند با نتیجه ۹ بر  ۴ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

حمیدرضا زرین پیکر و محمد متقی‌نیا دو نماینده دیگر ایران در چهار وزن دوم بودند که با شکست مقابل رقبا حذف شدند.

در وزن ۷۰ کیلوگرم حمیدرضا زرین پیکر در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو بود. او در دور دوم مقابل ذوالفقار ماخاماتوف از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی، زرین پیکر از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد متقی‌نیا در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۴ مقابل یاجورو یاماساکی از ژاپن شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر ژاپنی مقابل حریف گرجستانی، متقی‌نیا از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در روز نخست این رقابت‌ها و در چهار وزن نخست نیز امین طاهری در سنگین وزن به مدال برنز رسید. رضا اطری در ۵۷، ایمان صادقی در ۶۱ و علیرضا کریمی در ۸۶ کیلوگرم نیز با شکست مقابل رقبایشان حذف شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.