این نهاد امنیتی با صدور بیانیه‌ای گفت که ساعت ۱۶ و ۳۸ دقیقه به‌وقت محلی گزارش‌های متعددی را در رابطه با تیراندازی در خیابان آکسفورد و ایستگاه متروی آکسفورد سیرکس دریافت کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: با توجه به ماهیت اطلاعات دریافت شده، متروپلیتین پلیس مطابق با وقوع حادثه تروریستی اقدام کرد و نیروهای مسلح را به محل حادثه اعزام کرد.

بیانیه یادشده اضافه کرد: نیروهای پلیس در کنار پلیس حمل‌ونقل تحقیقات خود را آغاز کرد اما هیچ مدرکی دال بر تیراندازی یا تلفات و هیچ مظنونی نیافته است.

بر اساس این بیانیه، عملیات پلیس در رابطه با این حادثه به پایان رسیده و خیابان‌های اطراف بازشده است. 

پیش‌ازاین منابع محلی انگلیس گزارش دادند که در پی وقوع تیراندازی در ایستگاه متروی آکسفورد سیرکس، این ایستگاه و ایستگاه متروی «باند استریت» در نزدیکی آن تخلیه بسته‌شده است.

خبرنگار نشریه دیلی میل که در محل حادثه حضور داشت می‌گوید: تعداد زیادی از نیروهای مسلح پلیس در محل حادثه حاضر شدند و به مردم فریاد می‌زدند 'حرکت کنید'.

وی افزود: ما در امتداد خیابان آکسفورد فرار می‌کردیم و مردم به فروشگاه‌ها پناه می‌بردند. برخی فروشگاه‌ها درهای خود را بستند و برخی هم باز گذاشتند.

این اتفاق هم‌زمان با «جمعه سیاه» که مردم برای خریدهای پیش از کریسمس به فروشگاه ها هجوم برده اند، رخ داده است. 

جمعه سیاه یا حراج جمعه آخرین جمعه ماه نوامبر است. فروشگاه ها در این روز تخفیف های قابل توجهی در آستانه سال نو میلادی برای خریداران قائل می شوند و اجناس خود را با قیمت های پایین تری می فروشند.

خریداران اغلب در اولین ساعات سحرگاهی به فروشگاه ها هجوم می برند.

این حادثه در حالی رخ می دهد که انگلیس طی یک سال اخیر، صحنه چندین حمله تروریستی بوده که در پی آن ده ها تن جان باخته اند.

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) افزایش یافته بود که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.