عبدالله نوری چهره سیاسی اصلاح‌طلب در دیدار با اعضای انجمن دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز، از آنان خواست تا وضعیت وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور و برنامه‌های وزرا را بررسی کرده و به صورت مستمر انتظارات خود را مشفقانه به دولت گوشزد کنند.

 

اهم سخنان عبدالله نوری را که در کانال تلگرامی‎اش منتشر شده، در ادامه بخوانید:

* با توجه به شرایط پیچیده در منطقه و تهدیداتی که به اشکال ‌گوناگون نسبت به کشور عزیزمان وجود دارد، وحدت و همبستگی همه  نیروهای ‌سیاسی حول محور منافع ملی و قانون اساسی، بزرگترین قدرت بازدارنده در مقابل ‌تهدیدات است و قطعاً رفع حصر و محدودیت ها از جناب آقای کروبی، جناب آقای موسوی‌، سرکار خانم رهنورد و جناب آقای خاتمی موجب تقویت وحدت ملی خواهد بود.

*طبیعتاً بسیاری از کسانی که به آقای روحانی رأی نداده اند ‌با این وعده‌ها مخالف بوده‌اند و اگر امروز ‌هم مخالف باشند عجیب نیست، اما نمی‎شود ‌جوانان و زنان و اقلیت‎ها که به دلیل همین وعده ها به آقای ‌روحانی رای داده اند را، به ‌خاطر تأمین نظر مخالفان، کنار گذارد.

*باید به روشنی اعلام شود که ‌ملت، بنا بر تعهداتی که شما داده‌اید به شما رأی داده‌اند ‌و ما پیگیر آن تعهدات هستیم. این ‌مطالبه گری مؤثر است و چنانچه مطالبات و تعهدات گوشزد نشود، دولت ‌و منتخبان مردم در مجلس و شوراها، ممکن است ‌تحت تأثیر صدای بلند مخالفان قرار گیرند و چه بسا دچار وادادگی هم بشوند.

*مبنای انقلاب ما، اسلام بوده است و هم تأمین آزادی های مردم. اما ‌هرچه جلوتر آمدیم، جریان‎هایی سعی ‌کردند بین این دو، تقابل ایجاد کنند و امروز هم ‌همان جریان‎ها به گونه یی عمل می کنند که گویی هرچه بخواهیم ‌اسلامی‌تر شویم، باید ‌آزادی‌های مردم محدودتر شود.

*شرکت در هر انتخاباتی مانند انتخابات ‌مجلس، ریاست جمهوری و...، صرفاً مشارکت در همان ‌انتخابات است و معنای دیگری را ‌نمی‌توان به آن نسبت داد. درباره اصل و نوع هر نظامی هم، چنانچه لازم باشد، باید مشخصاً در همان مورد، انتخابات و همه پرسی برگزار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.