روزنامه پاکستان گزارش داد، متعاقب آزادی «حافظ سعید» سرکرده گروه تروریستی لشکر طیبه و «جماعت الدعوه»، وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه ای نسبت به آزادی وی اظهار نگرانی کرد.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه اعلام کرد که لشکر طیبه یک گروه تروریستی است که مسئول کشتار شهروندان آمریکایی و همچنین غیر نظامیان بی گناه پاکستانی است.

 در ادامه این بیانیه آمده است که حافظ سعید ۶ شهروند آمریکا را در جریان حمله تروریستی سال ۲۰۰۸ بمبئی به قتل رسانده است و بنابراین باید هر چه سریع تر توسط دولت اسلام آباد دستگیر و به سزای اعمال خود برسد.

لازم به ذکر است که صبح امروز دادگاهی در لاهور پس از بررسی پرونده حافظ سعید، حکم آزادی و لغو بازداشت خانگی وی را صادر کرد.

«عبد السمیع خان» قاضی این پرونده، پیش از این با بررسی پرونده حافظ سعید حکم آزادی وی را در دادگاه لاهور صادر کرده بود.

این دادگاه پیش از این اعلام کرده بود که از ۲۴ نوامبر (جمعه ۳ آذر) بازداشت خانگی حافظ سعید به پایان می‌رسد.

حافظ سعید سرکرده گروه جماعت الدعوه و لشکر طیبه از بزرگترین گروه‌های مسلح در این منطقه هستند که بیشتر در کشمیر فعالیت دارند.

وی در حملات مرگبار بمبئی در ۲۰۰۸ متهم شناخته شد؛ در حملات بمبئی که ۳ روز به طول انجامید، افراد مسلح در چندین نقطه حساس شهر، از جمله مراکز تجاری، ایستگاه های خط آهن و هتل‌های بزرگ، اقدام به تیراندازی و بمبگذاری کردند.

در حالی که آمریکا لشکر طیبه و جماعت الدعوه را سازمان های تروریستی اعلام کرده است اما حافظ سعید همواره مدعی شده است که جماعت الدعوه یک سازمان خیریه است و در اقدامات خشونت آمیز از سوی گروه های افراطی نقشی ایفا نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.