احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود در ساعتهای آتی نیز بر روی برخی از نقاط کشور فعال خواهد بود.

 وی ادامه داد: کاهش بارشها امروز در دامنه‌های زاگرس و غرب کشور به‌وقوع می‌پیوندد و این سامانه بارشی بیشتر در جنوب، مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و دستاورد آن ابرناکی، رگبار باران و وزش باد شدید موقتی برای مناطق ذکر شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در اواخر وقت امروز جریانات سرد شمالی نیز تقویت خواهد شد که موجب بارش باران و کاهش دما در نوار شمالی کشور، استانهای ساحلی دریای خزر به‌ویژه در گیلان و مازندران می‌شود.

به گفته وظیفه، با حرکت شرق سوی سامانه مذکور روز جمعه با کاهش بارش در غرب سواحل، سامانه بارشی در مازندران، گلستان و خراسان شمالی فعال خواهد بود؛ طی ساعات آتی شرق و شمال شرق کشور نیز با افزایش ابر و بارش باران مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: بارشها در ارتفاعات البرز و نواحی کوهستانی شرق و شمال کشور به صورت برف پیش‌بینی می‌شود و مسافران باید احتیاط لازم را در ترددهای خود داشته باشند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز شنبه در مناطقی از شمال شرق و در مازندران و گلستان، بارش برف و باران و در ارتفاعات البرز، غرب سواحل و شمال غرب کشور بارش پراکنده برف و باران رخ خواهد داد.

وظیفه با اشاره به نفوذ توده هوای سرد به کشور گفت: به سبب نفوذ توده هوای سرد کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما از امروز  پنجشنبه در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، دامنه‌های البرز و از روز جمعه در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه دریای خزر و روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، ارومیه با دو درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با ۲۸ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۱۷ درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی شاهد کاهش محسوس دما در پایتخت خواهیم بود.

وظیفه درباره وضعیت جوی مناطق زلزله‌زده کشور گفت: بارش باران که در روزهای گذشته بخشهای عمده‌ای از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را در برگرفته بود امروز کاسته شده و تنها بارشهای پراکنده بخشهایی از مناطق را در تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ دامنه بارشها بیشتر به سمت شرق، مرکز و شمال شرق رهسپار شده است؛ ضمن اینکه کاهش دما نیز در سه روز آتی برای این استان پدید می‌آید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.