به گزارش تسنیم، سید محمد غرضی، وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت سازندگی  با اشاره به آمار ایجاد اشتغال یک و نیم میلیونی در مدت شش ماه اظهارداشت: از حدود ۱۰ سال گذشته تا کنون معیار های سنجش آمار اشتغال نیز با تغییر مسئولان تغییر کرده است تا جایی که اخیر یکی از مسئولان گفته بود که هر کسی هفته ای یک ساعت هم کار کند جزو افراد شاغل حساب می شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: اگر بر اساس معیار مسئولان فعلی حساب کنیم حتما می شود در طول شش ماه ۱.۵ میلیون شغل ایجاد کرد ولی جای سوال است که ایا این ۱.۵ میلیون شغل ایجاد شده مفید است یا خیر ؟ ایا معیار برای سنجش این یک و نیم میلیون اشتغال همان معیاری است که فلان مسئول گفته است یا خیر ؟

وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت سازندگی با بیان اینکه عوامل اداری روزی ۱۱ دقیقه کار می کنند گفت: امروز در کشور اشتغال مفید نداریم و اغلب اشتغال های کشور اداری است و باید این آمار از اداره ها به صنایع تولیدی سرازیر شود ، امروز بنا به گفته کارشناسان در ایران عوامل اداری روزانه ۱۱ دقیقه کار مفید دارند که این موضوع از توجه به اشتغال اداری ناشی می شود.

غرضی با اشاره به ناکام ماندن بخش تولید کشور اظهار داشت : به دلیل انکه آمار تولید ما در کشور پایین است و کاهش یافته خیلی نمی توان بر آمار اشتغال در کشور اتکا کرد و به عبارتی دیگر مصداق پیدا نمی کند، امروز بخش تولید کشور مغفول واقع شده است و باید مسئولان فکری به حال این بخش از چرخه اقتصادی کشور کنند.

وی ادامه داد: امروز می بینیم سود های بانکی ما بیش از میزان تورم کشور است در صورتی که باید سود های بانکی را کاهش دهیم و مردم سرمایه خود را از بانک ها به بخش صنایع تولیدی انتقال دهند که این موضوع هم از دلایل دیگر مغفول واقع شدن بخش تولید اقتصاد کشور است.

وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت سازندگی همچنین با اشاره به تثبیت ارزش ملی پول گفت: امروز ارزش پول ملی نیز حفظ نمی شود در هیچ کجای دنیا هیچ صنعتی بالا تر از ۱۰ درصد سود نمی دهد در حالی که در ایران بانک ها ۱۸درصد سود می دهند؛ سود بانکی در تمام دنیا رقمی کمی بالاتر از تورم است که در ایران اینگونه نیست و باید هرچه سریعتر سودهای بانکی اصلاح شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.