به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محسن رهامی در کنگره  انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اظهار کرد: ان‌شاءالله در کنگره بعدی محصوران هم بتوانند در این جمع حضور یابند. در جهت ضرورت تفاهم، برادری ، تفاهم ملی و رفع کدورت‌ها لازم است هرچه زودتر کارهای انجام شده برای رفع حصر منتج به نتیجه شود.

وی با بیان توضیحاتی درباره نحوه برگزاری کنگره انجمن مدرسین دانشگاه ها گفت: کنگره امروز بر اساس قانون جدید و برای تطبیق با قانون جدید برگزار شد. عمدتا بحث افزایش اعضای شورای مرکزی مطرح است. ما در داخل دانشگاه کارهای خود را انجام می‌دهیم، انجمن از یک طرف نهاد علمی و فرهنگی است و در بیرون دانشگاه شبیه حزب است.

 وی در ادامه یادآور شد: ماهیت علمی انجمن باید حفظ شود. این انجمن تشکلی قدیمی و از اعضا اصلی جبهه اصلاحات است که خود را در جایگاهی می‌بیند که نه تنها باید نقش آن جایگاه را حفظ کند بلکه باید تلاش کند تا این جایگاه ارتقا یابد.

رئیس کنگره انجمن مدرسین دانشگاه‌ها در پایان گفت: تلاش می‌کنیم که این انجمن قدرت چانه‌زنی با مسئولان نظام را داشته و حرفش بالاتر از حزب باشد ؛ انجمن نباید حیاط خلوت یک یا چند حزب شود. انجمن به عنوان یک تشکل می‌تواند هدایتگر و داور باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.