واشنگتن پُست گزارش داد، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا پس از چند ماه آوارگی مسلمانانِ میانمار در اظهاراتی اذعان کرد که اقدامات خشونت آمیز علیه (مسلمانان) روهینگیا «پاکسازی نژادی» است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنان خود اعلام کرد که واشنگتن به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه میانمار است.

«رکس تیلرسون» ادامه داد: هیچ اقدام تحریک آمیزی نمی تواند جنایت های به انجام رسیده را توجیه کند.

وی افزود: تمام افراد مسئول باید پاسخگو باشند.

لازم به ذکر است، «جف مرکلی» (Jeff Merkley) از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا که ریاست یک هیأت ۵ نفره از قانونگذاران آمریکائی در سفر چند روزه به میانمار و بنگلاش را بر عهده داشت دیروز درباره مشاهدات خود به خبرنگاران اذعان کرد: عمیقاً از خشونت ها و واکنش نامتناسب نظامیان و گروه های محلی (بودائیان افراطی) علیه روهینگیائی ها ناراحت شدیم. آنچه دیدیم پاکسازی قومی علیه اقلیت مسلمانان در این منطقه را نشان می دهد.

گفتنی است، از ۲۵ آگوست سال جاری میلادی نظامیان ارتش میانمار به همراه بودائیان افراطی به بهانه واهی حمله گروهی از مسلمانان ایالت راخین در غرب میانمار به چند پُست بازرسی مرزی، در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و طرفداران دروغین دموکراسی تعداد زیادی از مسلمانان را به قتل رسانده، به زنان تعرض کرده، منازل و مزارع آن ها را به آتش کشیدند و به این ترتیب تعداد زیادی از این افراد را آواره کشور همسایه یعنی بنگلادش کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.