در سال گذشته ۸۳۶ نفر در کشور بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند که ۶۰۹ نفر از آنان در نیمه دوم سال جان باخته‌اند و بیشترین تلفات نیز در ماه آذر با ۱۴۵ و دی با ۱۴۷ فوتی به ثبت رسیده است.

رشد تلفات گازگرفتگی در نیمه دوم هر سال مطابق آمارهای این سازمان در سال‌های دیگر نیز تکرار شده و در بسیاری موارد ماه‌های آذر و دی بیشترین تلفات را به خود اختصاص داده است. به طور کلی بیش از ۷۰ درصد تلفات گازگرفتگی در هر سال مربوط به نیمه دوم سال است و همین موضوع ضرورت توجه به نکات ایمنی در  استفاده از وسایل گرمایشی را دو چندان می کند؛ به ویژه در مناطق و شرایط خاص مانند شهرهای زلزله زده استان کرمانشاه که بخش قابل توجهی از ساکنان آن هم اکنون در چادر و کانکس زندگی می کنند.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در همین خصوص و در پی مرگ زنی ۶۵ ساله بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن که در یکی از چادرهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اتفاق افتاد، سازمان پزشکی قانونی کشور به هموطنان و از جمله مردم شهرهای زلزله شده هشدار می‌دهد در بکارگیری و نصب سیستم های گرمایشی نهایت دقت و احتیاط را داشته باشند و ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا،‌ به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و سوخت صحیح وسایل گرمایشی توجه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.