تیم فوتبال استقلال در حالی در هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر در مشهد به سرمربیگری شفر مقابل سیاه جامگان به میدان رفت که آبی پوشان در این بازی نتوانستند ۳ امتیاز لازم را کسب کنند و مهاجمان استقلال باز هم در گلزنی ناکام ماندند.

شفر سرمربی آلمانی آبی هاکه اولین بازی خارج از خانه خود را از بدو حضورش در استقلال تجربه می کرد در نهایت در اولین دیدار خارج از خانه تنها به کسب یک تساوی و یک امتیاز بسنده کرد.

به نوعی دیگر می توان اعلام کرد زور شاگردان شفر و خود سرمربی آلمانی در هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر به سیاه جامگان ته جدولی نرسید و آبی ها نتوانستند در این بازی به گل برسند.حتی موقعیت های خطرناک استقلالی ها هم نتوانست ضعیفترین تیم لیگ برتر را را دچار مشکل کند.

با این تفاسیر بازی ۲ تیم فوتبال استقلال و سیاه جامگان در ورزشگاه ثامن مشهد با توقف شاگردان شفر و مرزبان به پایان رسید تا در نهایت مربیان هر ۲ تیم که سابقه حضور در آلمان را دارند با تقسیم امتیازات به رختکن بروند و با این تساوی استقلالی ها ۱۳ امتیازی شوندو رده یازدهم را از آن خود کنند و در طرف مقابل سیاه‌جامگانی ها هم ۸ امتیازی شدند تا همچنان قعر جدول را از در بر داشته باشند.

با تمام مسائل مطرح شده در نهایت باید گفت استقلال در این بازی علیرغم تمامی موقعیت‌های فوق العاده‌ای که سرور جپارف و هافبک‌های استقلال برای جابر انصاری و سجاد شهباززاده ایجاد کردند اما آنها در گلزنی ناکام بودند.

مهاجمانی که همچنان پای آنها به گلزنی باز نشده است و شفر آلمانی در ادامه رقابت های لیگ برتر باید به نوعی روی آنها بیشتر کار کند چرا که تیم فوتبال استقلال با ۶ گل زده ضعیف ترین خط حمله را تا به اینجای رقابت های لیگ برتر در اختیار دارد.

به این ترتیب این انتظار می رود که شفر جدا از مهاجمان تیمش روی بازیکنان دیگر نیز بیشتر در تمرینات کار کند تا آنها بتوانند با تمام کردن ضربات نهایی استقلال را به بالای جدول برسانند.

اما تا به اینجای رقابت ها و حضور شفر در استقلال درست است که گلزنی را از آبی پوشان ندیده ایم اما عملکرد این مربی آلمانی در نوع خود قابل قبول است و استقلالی ها با هدایت سرمربی آلمانی تنها یک گل را دریافت کرده اند و به نوعی شفر از ۴ بازی خود ۳ بازی را کلین شیت کرده است و اجازه نداده تیمش بیشترین گل دریافتی را از حریفان داشته باشد.

به هر ترتیب شفر آلمانی به نوعی بازیکنان را برای دیدار مقابل سیاه جامگان آماده کرده بود که خلق موقعیت های بسیاری را از آبی پوشان نظاره گر بودیم اما دریغ از گلی که مهاجمان بخواهند به ثمر برسانند و بدون شک باید بدانیم استقلالی ها با از دست دادن همین امتیازات در بازی های خانگی یا خارج از خانه همانند سال گذشته در آخر کارش به اما و اگر می کش .

بنابراین ساختار گلزنی باید توسط شفر به مهاجمان گفته شود تا استقلالی ها از این پس ناکام از زمین مسابقه بیرون نیایند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.