رویترز گزارش داد، وزرای امور خارجه چین و کره جنوبی امروز(چهارشنبه) کمی پس از آن دیدار کردند که که فرستاده ویژه چین سفر خود به کره شمالی را پایان داد.

فرستاده ویژه چین به کره شمالی به دنبال متقاعد کردن کره شمالی برای بازگشت به مذاکرات خلع سلاح اتمی بود.

سفر "کانگ کیونگ وا"، وزیر امور خارجه کره جنوبی به چین پیش از سفر مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی به پکن در ماه آتی میلادی است.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در این دیدار اعلام کرد که پکن امیدوار است سئول مباحث موجود درباره استقرار سیستم ضد موشکی آمریکا در کره‌ جنوبی و نگرانی‌های چین در این باره را برطرف کند.

روابط چین و کره جنوبی سال گذشته میلادی و پس از استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی رو به وخامت گذاشت. چین بر این باور است که این سامانه دفاع موشکی می‌تواند بر فعالیت‌های نظامی چین در شمال شرق این کشور نظارت کند.

اگرچه سئول و واشنگتن بارها اعلام کرده‌اند که استقرار این سیستم ضد موشکی آمریکای در کره‌ جنوبی تهدیدی برای چین و روسیه به همراه ندارد اما پکن همواره نگرانی خود را در این باره اعلام کرده و گفته است که این سیستم ضد موشکی می‌تواند باعث برهم زدن توازن قدرت در منطقه شود.

چین از نظر اقتصادی با این اقدام کره جنوبی دست به اقدام متقابل زده و سفر تورهای تفریحی به کره جنوبی را ممنوع و روابط تجار کره جنوبی را با چین محدود کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.