مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز -چهارشنبه اول آذر- در سخنانی با اشاره به پایان عمر داعش در عراق و سوریه اظهار داشت: این پیروزی یک دستاورد بزرگ در ارتباط با توطئه‌های آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گری است که در منطقه این گروه تروریستی را ایجاد کرده بودند و ایران توانست مقابل آنها بایستد.

او با بیان اینکه «برخی کشورها می‌خواستند کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران را وادار کنند در مقابل تروریست‌ها کوتاه بیاید و تسلیم شود اما این اتفاق نیفتاد و ایران و مردم منطقه پیروز میدان بودند»، افزود: کاری که نیروی قدس سپاه و مردم کشورهای عراق و سوریه برای دفاع از سرزمین‌شان انجام دادند، کار بزرگی بود و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب هم طوری بود که ایشان با قدرت ایستادند که این قابل قدردانی است.

پزشکیان افزود: سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی به کمک همه نیروهای مسلح و سپاه و بسیج توانستند این کار بزرگ را در منطقه انجام دهند. این حرکتی که در منطقه اتفاق افتاد جای قدردانی بسیاری دارد، این حرکت مبارزه‌ای در برابر تروریسم بود و ایران در صف مقدم آن قرار گرفت.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه «ما امروز مدیون خون شهدای مدافع حرم و کسانی که مقابل این شیطنت‌ها ایستادند، هستیم»، ادامه داد: ایران همواره قربانی تروریسم بوده است. ایران با تمامی قوا توانست به کشورهایی که دچار تروریسم شده بودند، کمک کند.

پزشکیان در پایان خاطر نشان کرد: این پیروزی بزرگ در منطقه و پایان داعش را خدمت مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی و کسانی که مجروح و شهید شده‌اند و مردم کشورهای سوریه و عراق تبریک عرض می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.