به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی امشب در اختتامیه جشنواره سراسری یادمان ولایت در جیرفت با اشاره به اینکه از روزهای اول انقلاب علاقمند حضور در شهرستان جیرفت بودم اظهار داشت: در اسلام جایگاه رهبری و ولایت‌فقیه جایگاه بسیار مهمی است و قرآن و روایات هم این را برای ما روشن کرده است.

وی با بیان اینکه امامت در جامعه اسلامی فرمان دین است و با امامت قطار جامعه اسلامی روی ریل حرکت می‌کند تصریح کرد: افتخار مسلمانان در پرتو امامت و رهبری است و خداوند برای رهبری جایگاه ویژه‌ای قائل شده است.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه پیامبران برای اینکه در جایگاه امامت قرار بگیرد باید امتحان پس بدهند گفت: امامت جای هر کسی نیست همانطور که حضرت ابراهیم(ع) را با آتش امتحانی سخت کردند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) پیام خداوند را بدون کم و زیاد به مردم ارسال می‌کرد و این اهمیت مسئله نبودت است خاطرنشان کرد: این اختیارات به حضرت علی(ع) با کمی تفاوت واگذار شد.

علوی با اشاره به اینکه کندن ریشه فساد لازمه ولایت و رهبری است که به این مهم باید توجه شود گفت: وقتی فتوای دینی از قدرت سیاسی برخوردار نباشد اجرایی و عملیاتی نمی‌شود و تغییر شکل می‌دهد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه رهبری اسلام را حفظ می‌کند، بیان کرد: حکومت وسیله‌ای برای اجرای احکام اسلامی است و رهبری برای ما و نظام جمهوری اسلامی نعمت است.

وی با بیان اینکه مردم باید رهبری را بشناسند تصریح کرد: مردم از کسی که خداوند امور اسلام را به او سپرده باید اطاعت کنند.

علوی با بیان اینکه امام و رهبری نیز وظیفه دارد امامت را در مسیر اراده مسلمین و در چارچوب اسلام هدایت کند عنوان کرد: وظیفه مردم اطاعت و احترام به رهبری در همه زمینه‌هاست و این احترام باید توسط همه مردم و نهادها انجام شود.

وی با بیان اینکه شناخت، اطاعت و حفظ حرمت رهبری باید توسط مردم حفظ شود خاطرنشان کرد: اگر بین ما و رهبری جدایی انداخته شود آسیب می‌بینیم و ضربه بزرگی می‌خوریم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه عزت امروز نظام اسلامی به واسطه پیوند مردم با رهبری است گفت: دشمنان نظام و هر که می‌خواسته آسیبی به ملت اسلامی برساند به برکت رهبری کارش نیمه تمام مانده است.

وی با اشاره به اینکه شکست داعش نتیجه رهبری هوشمندانه و اطاعت از رهبری است گفت: هر سال مراسم یادمان ولایت در جیرفت باشکوه برگزار می شود و مردم جیرفت قدرشناس حضور رهبری هستند و این نشان از ارزش‌شناسی مردم جیرفت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.