به گزارش خبرگزاری فارس، اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره نشست امروز این کمیسیون گفت: با حضور آقای بیژن زنگنه وزیر نفت سؤالات آقایان صباغیان نماینده یزد، انصاری نماینده داراب، کریمی قدوسی نماینده مشهد و قاضی‌پور نماینده ارومیه از ایشان مطرح شد.

وی افزود: آقای قاضی‌پور و آقای کریمی قدوسی که سؤال‌شان مربوط به موضوع برندینگ در جایگاه‌های بنزین و باشگاه نفت و نیرو بود از پاسخ وزیر نفت قانع نشدند و سؤال‌شان به صحن مجلس ارجاع شد.

قره‌خانی در ادامه گفت:‌ آقایان صباغیان و انصاری نیز یک ماه فرصت خواستند تا با مذاکرات بیشتر با زیرمجموعه‌های وزارت نفت نسبت به نتیجه سؤال خود اعلام‌نظر کنند.

وی در تشریح بخش دیگری از جلسه امروز کمیسیون انرژی به قرائت گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت اجرای قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با شرکت توتال اشاره کرد و عنوان داشت: آقای زنگنه در گزارش خود تصریح کرد که هیچ نامه مکتوب و یا اعلام نظر شفاهی از شرکت توتال مبنی بر فسخ قرارداد با ایران صورت نگرفته است و این قرارداد برمبنای اصول زمان‌بندی شده پیش می‌رود.

نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: در نشست بعدازظهر کمیسیون انرژی با مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت شرکت ملی نفت ایران درباره طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرای این شرکت ابتدا گزارشی از سوی این مدیرعامل مطرح شد.

وی افزود: این گزارش شامل وضعیت صنایع بالادستی و پایین‌دستی و نیز تولید نفت و پالایشگاه سوپر نفت خلیج فارس بود که در آن بر تأمین مالی پروژه‌ها تأکید شده بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اعضای کمیسیون نیز بر ورود شرکت مهندسی و ساخت شرکت ملی نفت ایران به طرح‌های بزرگتر و انتقال دانش فنی و تکنولوژی به کشور و نیز افزایش بازیافت چاه‌های نفت کشور تأکید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.