احمد علیرضابیگی در گفتگو با مهر، در خصوص جلسه کمیسیون شوراها گفت: ابتدا گزارش دو نفر از اعضای اعزامی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس به مناطق زلزله زده غرب کشور استماع شد که بر این اساس مقرر شد در این راستا گزارش بازدید به صورت مکتوب تدوین و ارائه شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی پیوست اصلاحیه (۱) لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و دوازده منطقه ویژه اقتصادی نیز از دیگر دستور کارهای کمیسیون بود، اظهار کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته با رأی نمایندگان ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری – صنعتی مصوب شد.

وی ادامه داد: البته یادآور می شود که ایجاد ۸ منطقه ذکر شده باید علاوه بر شرایط مذکور در لایحه، دارای چهار شرط پیوست امنیتی، مشخص بودن حدود و مساحت، تامین مسائل مالی و موضوع زیست محیطی باشد.

بیگی تصریح کرد: استماع گزارش هیأت اعزامی از کمیسیون به ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی نیز از دیگر موضوعاتی است که امروز مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش قرائت شده، علاوه بر تاکید بر نقاط مثبت و البته ذکر وجود نقاط منفی، بحث لغو روادید بین کشورمان و عراق از جمله مهمترین موضوعاتی بود که مورد توجه قرار گرفت؛ بنابراین با نظر نمایندگان تاکید شد که با مذاکره بین دو کشور بتوانیم روادید را برای سال آینده لغو کنیم؛ لذا مقرر شد که در دیدار وزیر کشور با نمایندگان نسبت به این مهم تاکید شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.