به گزارش ایسنا ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی تشریح عملکرد وزارت بهداشت افزود: از مصدومان بستری شده داخل استان کرمانشاخ ٢١٨٨ نفر ترخیص شدند  و ٣٧٢ نفر هنوز بستری هستند. ۳۹۱ مصدوم نیز به خارج از این استان اعزام شدند و ١٣٧٢ مورد عمل جراحی در داخل استان کرمانشاه و در مجموع ١٥٥٠ جراحی انجام شد که نتایج خوبی داشت.

 

وی در ادامه گفت: تعداد فوتی‌ها در صحنه حادثه بیش از ٤٠٠ نَفَر گزارش و تعداد فوتی‌ها در بیمارستان‌ها و حین اعزام دونفر اعلام شده است. تعداد قطع نخاع و قطع عضو  اندک و انگشت شمار است و جراحی‌های پیوند اعضا با موفقیت همراه بوده .است

 

حریرچی با بیان اینکه خبررسانی درباره بلایا و حوادث باید به طور صحیح مدیریت شود،اظهارکرد: اخبار اغراق شده و غیرواقعی موجب تشویش اذهان عمومیی و تحریک احساسات و متشنج شدن جامعه می‌شود، لذا رسانه ها باید همگرایی داشته باشند. فضای مجازی می‌تواند فرصت خوبی برای انتشار اخبار صحیح و امیدبخش باشد اما چنانچه مدیریت نشود، تبدیل به تهدید می‌شود.

وی افزود: در کشورهای دیگر، رسانه‌ها اجازه انتشار عکس مصدومان و فوت شدگان حادثه را ندارند بنابراین زمانی‌که حادثه‌ای رخ می دهد، نیازی به پمپاژ اخبار منفی نیست.

این خبر تکمیل می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.